[email protected]

רוגוזין 18, אשדוד

ביטוח רכב

ביטוח רכב הוא אחד מהביטוחים היחידים שהינו חובה בישראל. תאונות קורות, והעלויות הקשורות לתיקוני רכב, הוצאות רפואיות והתחייבויות משפטיות יכולות להצטבר במהירות. ביטוח רכב מספק הגנה כלכלית ושקט נפשי למקרה של אירועים בלתי צפויים. ביטוח החובה לרכב חל על כלל כלי הרכב בישראל – מספר שהגיע ל-3.8 מיליון רכבים נכון לסוף שנת 2021 לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. 

בנוסף, קיימים בשוק ביטוחים שאינם חובה לרכישה, אך מספקים השלמה לביטוח החובה והם נפוצים כמעט כמוהו: לפי נתוני רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, לפחות ל-3 מיליון מהרכבים בישראל יש ביטוח מקיף או ביטוח צד ג' או שניהם. 

אין צורך להכביר במילים על כך ששימוש ברכב ללא ביטוח הוא לא עבירה על החוק, אלא מסכן באופן קיצוני את הנהג ואת הסובבים לו. במקרה של תאונה חלילה, כיסוי ההוצאות הרפואיות, המשפטיות ועבור תיקון הרכב – יכולות להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים. על מנת לוודא שלא יקרה מצב שבו למעורב בתאונת דרכים לא יהיה כיסוי כספי למקרה הרפואי, הוחלה החובה בחוק לבטח כל רכב. החובה עוגנה בחוק תחת פקודת ביטוח רכב מנועי [נוסח חדש], התש"ל-1970.

כל חברות הביטוח הגדולות מציעות ביטוחי רכב חובה, מקיף וצד ג', וכך גם לא מעט חברות קטנות שמיועדות ספציפית לביטוחי רכב. איך קוראים הצעה לביטוח רכב, איך בוחרים ביטוח רכב, מתי מחדשים, אילו הרחבות לרכוש ולמה חשוב לשים לב בפרטי הפוליסה? הכל לפניכם במדריך המלא לביטוח רכב בישראל [מעודכן ל-2023].

נכתב על ידי דניאל איסלר

נכתב על ידי דניאל איסלר

כותב ויוצר תוכן מקצועי בתחומי הפיננסים, הפנסיה והביטוח. דניאל מילא תפקיד של כותב וראש דסק שוק ההון באתר TheMarker שנים ארוכות, ולאחר מכן הפך לכותב ומנהל תוכן עצמאי בתחום. בין היתר כתב מאמרים וסיפק חומרים מקצועיים עבור בית ההשקעות אלטשולר שחם, קבוצות הפיננסים נטו וקלי, קבוצת שופרסל, חברת האשראי ישראכרט, חברות הביטוח "ביטוח ישיר" ו"תשע" ועוד.

כל הכתוב בעמוד זה אינו מהווה שיווק השקעות ו/או שיווק ביטוח ו/או ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או תחליף לשיווק כאמור ו/או ייעוץ מס, בכפוף להוראות הדין והמתחשבים בנתונים ובצרכים הייחודיים של כל אדם.

מה בעמוד הזה?

כמה עולה ביטוח רכב?

ביטוח חובה הוא מוצר מפוקח, וככזה הכיסוי שהוא מספק אמור להיות זהה בקרב כלל החברות, והמחיר שבו הוא מוצע גם הוא מפוקח. בישראל קיים מוסד בשם "הפול" – מאגר ביטוחי חובה שנועד לכל מי שלא מצליח לרכוש ביטוח אצל חברות הביטוח. זהו ביטוח משותף וולונטרי של כל המבטחים בביטוח רכב חובה בישראל. כלל ביטוחי החובה במשק מוגבלים במחיר שבו הם יכולים להימכר, בתעריפי ספר בגובה של 90% לכל הפחות מתעריפי הפול.

החברות מציעות את פוליסות הביטוח בפרמיה שמשתנה לפי מאפייני המבוטח והרכב המבוטח, תוך מגבלה של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, שלפיה המחירים הללו חייבים להיות מבוססים על נתונים סטטיסטיים מתקבלים על הדעת.  כלומר, סביר להגדיל את הפרמיה על נהגים צעירים, רק אם הוכח שנהגים צעירים אכן נוטים לעשות יותר תאונות הדורשות הפעלת ביטוח. 

מרכיבי התמחור של פוליסת ביטוח החובה בחברות השונות מתבססים על שלושה גורמים בסיסיים: זהות הנהגים, פרטי הרכב וההיסטוריה הביטוחית. לכן במהלך רכישת ביטוח רכב יעבירו אותנו נציגי החברה שאלון מפורט לגבי זהותנו, פרופיל הרכב שלנו וההיסטוריה שלנו כנהגים וכמבוטחים.

הגורם המשפיע על המחירזהות הנהגיםפרטי הרכבהיסטוריה ביטוחית
המאפיינים הקובעיםגיל הנהג הצעיר ביותר שנוהג ברכב (נהגים צעירים משלמים פרמיות גבוהות יותר)

משך הזמן שבו מחזיק הנהג החדש ביותר בפוליסה ברישיון נהיגה (נהגים חדשים משלמים פרמיות גבוהות יותר)

מין הנהג (נשים נחשבות סטטיסטית לנהגות זהירות יותר, ולפיכך משלמות פרמיה נמוכה יותר)

הימצאותו של רכב חברה נוסף במשק הבית (מפחית את השימוש ברכב המבוטח).
מצב תקינות הרכב (רכב ש"רואה" פחות מוסך, ישלם פרמיה נמוכה יותר)

שנת הייצור (ככלל אצבע, רכבים חדשים יותר ישלמו פרמיה פחותה)

תוספים אלקטרוניים, מערכות בטיחות חיצוניות כמו מובילאיי (רכב עם תוספים שהופכים אותו לבטוח יותר ישלם פרמיה פחותה)

סוג הרכב (למשל, ביטוח רכב פרטי כמעט תמיד יהיה זול יותר מביטוח רכב דו-גלגלי)

נפח המנוע

מספר כריות אוויר
היסטוריית התאונות ועבירות התנועה של כל הנהגים

פסילות רישיון, דו"חות ונקודות שקיבלו הנהגים בשלוש השנים טרם רכישת הפוליסה

מספר התביעות הביטוחיות שהוגשו מצד הנהגים בשלוש השנים לפני רכישת הפוליסה

חשוב לדעת! רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, מפעילה באתר האינטרנט שלה מחשבון ביטוח רכב, שמשקלל נתוני אמת כמו סוג הרכב, זהות הנהג, עבר ביטוחי ועוד – ומנפיק מחירים מומלצים לפרמיות שנתיות.

מה כדאי לדעת על ביטוח רכב?

אפשר וכדאי להתמקח כפי שניתן להבין, מחיר הפוליסות לביטוח רכב בישראל משתנה, באופן טבעי, לפי המאפיינים הספציפיים של כל נהג ונהגת, של כל רכב ורכב ובכל שנה. לכן, בשוק תחרותי כמו זה שקיים בישראל כיום, ניתן להתמקח על המחיר. לאחר שקיבלנו הצעת מחיר מחברה אחת או שתיים, ניתן לבקש מנציג החברה הבאה בתור להציע לנו פוליסה בפרמיה מוזלת. 

יש תמיד הנחות ומבצעים אמנם לרובנו יש רתיעה כשאנחנו שומעים על הנחה "שלא תחזור", אבל בעולם הביטוח לרכב ההנחות האלה אכן משתלמות. באופן סטטיסטי, רוב ציבור הנהגים מחדש את ביטוח הרכב שלו בסביבות דצמבר. סביב הזמן הזה בשנה חברות הביטוח יוצאות במבצעים משתלמים שחותכים 20%-30% בפרמיות. נסו לזהות את המבצעים בזמן, ולנצל את ההטבה. 

חשוב להתאים במדויק את חבילת הכיסויים לצרכים שלכם כל פוליסת ביטוח רכב שונה מחברתה. יש כיסויים שניתן לרכוש ולהרחיב, שביום פקודה יקלו עלינו את החיים בצורה משמעותית. מנגד, ישנם כיסויים שבאים כחלק מהפוליסה הבסיסית, אך אנחנו אינם זקוקים להם, וניתן לוותר עליהם. לכן חשוב לא ללכת על "עיוור", ולוודא הפוליסה שאנחנו רוכשים מתאימה לנו באופן מדויק. יש גם כיסויים שלא מצריכים תשלום נוסף, ולכן כדאי להוסיף אותם לפוליסה. למשל, כיסוי הגנה משפטית, הכרה בטוטאלוס כשהנזק מוערך ביותר מ-50% משווי הרכב ביום התאונה ועוד.

ביטוח רכב

רוצה עוד מידע בנושא ביטוח רכב? מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

*המידע יועבר לאיש מקצוע בעל רישיון שנמצא בפיקוח של רשות שוק ההון, ולא ייעשה בו שימוש מעבר לכך.

למה חשוב להחזיק בביטוח רכב?

אחת הסיבות העיקריות לכך שביטוח רכב הוא מוצר חיוני היא שהוא מספק כיסוי לתיקוני רכב. במקרה של תאונה או התנגשות, עלות תיקון או החלפת רכב פגום יכולה להיות משמעותית. ללא ביטוח, נצטרך לשאת בעלויות אלו מכיסינו. עם ביטוח רכב, ניתן להגיש תביעה ולקבל את הכספים הדרושים לתיקון הרכב או החלפתו, בהתאם לפוליסה.

ביטוחי רכב מעניקים גם כיסוי להוצאות רפואיות הנובעות מתאונת דרכים. פציעות שנגרמו בתאונות דרכים יכולות לנוע מחתכים וחבורות קלים ועד לפציעות חמורות הדורשות טיפול רפואי משמעותי. מחירי טיפולים רפואיים יכולים לנסוק במהירות, כאשר מדובר באשפוז, ניתוחים ושיקום מתמשך. ללא ביטוח, אנו עלולים לעמוד לבדנו אל מול ההוצאות הרפואיות הללו, שעלולות להיות הרסניות כלכלית. החוק שמטיל חובת ביטוח על כל רכב שעולה על הכביש בישראל בא למנוע מצבים כאלה. 

היבט קריטי נוסף של ביטוח רכב הוא שהוא מגן עלינו מפני התחייבויות משפטיות. אם אדם אשם בתאונה וגורם נזק לרכב או לרכושו של אדם אחר, הוא עלול להיות אחראי לשאת בעלויות התיקונים. אך בנוסף, אם מישהו נפצע בתאונה ויגיש נגד האשם תביעה, הוא עלול לעמוד בפני הוצאות משפט, הוצאות ייצוג משפטי ונזיקין. ללא ביטוח רכב, יצטרך המעורב בתאונה לשלם עבור ההוצאות הללו מכיסו. 

תאונות עלולות לגרום גם לפציעות או נזקים למעורבים אחרים בתאונה (עוברי אורח, בעלי רכוש שנפגע ואף העירייה במידה ורכוש ציבורי נפגע), ולפי חוק, באחריותנו כנהגים להבטיח שהם יקבלו פיצוי על ההפסדים שלהם. ללא ביטוח רכב, ייתכן שלא יהיו לנו האמצעים לפצות אחרים על פציעותיהם או נזקיהם, מה שעלול גם כן לגרום למחלוקות משפטיות ולהתחייבויות כספיות נוספות. 

ביטוחי רכב מקיף וצד ג' יכול לספק כיסוי אחריות, להגן עלינו מפני התחייבויות משפטיות פוטנציאליות אלה ולעזור לנו להימנע מנזק כלכלי קריטי.

סוגים שונים של ביטוחי רכב 

כל רכב שבבעלותנו חייב להיות מבוטח לפחות ברמה בסיסית. ישנן שכבות ביטוח נוספות, כשכל ביטוח רכב מכסה רמה אחרת של נזק – גופני או ברכוש. אלה הם שלושת הביטוחים המרכיבים את עולם ביטוח הרכב. 

ביטוח רכב חובה 

כשמו כן הוא, ביטוח זה הוא חובה לכל נהג בישראל, לפי חוק פקודת ביטוח רכב מנועי (1970), ונהיגה ללא ביטוח חובה היא עבירה על החוק. בלי ביטוח חובה בתוקף, הרכב לא יוכל לעבור את מבחן הרישוי השנתי, ויצטרך להיות מושבת עד לחידוש הביטוח. ביטוח חובה מכסה את מנעד הנזקים הגופניים שעלולים להיגרם לבעל הפוליסה, וגם לנוסעים שנמצאים עמו ברכב או להולכי רגל שחלילה ייפגעו מרכבו. הסיבה לכך שביטוח זה הוא חובה היא הרצון של המדינה לוודא שבכל מקרה של תאונה, כלל הטיפולים הרפואיים שיזדקקו להם המעורבים יהיו מכוסים על ידי חברות הביטוח. זאת, כדי למנוע מקרה שבו מעורב בתאונה נמנע מלקבל טיפול מפאת מחירו. 

כיסויי ביטוח רכב חובה: 

  • הוצאות רפואיות הכרחיות – ללא הגבלה על מחירן
  • פיצויים על אובדן השתכרות או כושר השתכרות שנגרמו כתוצאה מהתאונה, עד תקרה של פי 3 מהשכר הממוצע במשק בעת התביעה
  • פיצויים על כאבים וסבל גופני או נפשי הנגרם כתוצאה מהתאונה, עד תקרה של 150 אלף שקל

ביטוח רכב מקיף 

זהו ביטוח שאינו חובה לרכוש, אך כפי שנראה, ברוב מוחלט של המקרים מומלץ להיות מכוסים בביטוח מקיף. ביטוח מקיף מכסה את כל מה שמעבר לנזקי גוף – כלומר, נזקי רכוש. פוליסת ביטוח מקיף תכסה נזק לרכוש של בעל הפוליסה (כלומר, לרכב שלו שעלול להינזק בתאונה), וכן לרכוש ולרכב של מעורבים אחרים (צד ג') בתאונה שהתרחשה באשמת המבוטח. החלק שמכסה נזקים של צד ג' בתאונה הוא למעשה ביטוח רכב צד ג' שנכלל בכל ביטוח מקיף.

כיסויי ביטוח רכב מקיף: 

  • במצב של נזק לרכב, חברת הביטוח תספק פיצויים למבוטח, בהתאם לתנאים שנקבעו בפוליסה, ולרמת ההשתתפות העצמית שנקבעה בפוליסה. 
  • הנזקים הפוטנציאליים שיכסו חברות הביטוח ברוב המקרים: נזקים שנגרמו לכלי הרכב בזדון, ונדליזם; נזקים שנגרמו עקב גניבה של הרכב או של תכולתו; נזקים שנגרמו לרכב בעקבות תאונה; נזקים שנרגמו לרכב עקב שריפה; ונזקים שנגרמו לרכב כתוצאה מאירועי אקלים דוגמת שלג כבד, ברד, שיטפון, קריסת עמודי חשמל או עצים במהלך סופה, פגיעת ברק ועוד.

ביטוח רכב צד ג' 

זהו רכיב בביטוח שמכסה ספציפית את נזקי הרכוש שנגרמים לאחר בעת תאונה. ניתן לרכוש אותו בעצמו ללא ביטוח מקיף, או כחלק מהביטוח המקיף. נהגים בעלי רכב ישן מאוד שאינו שווה הרבה כסף, למשל, יעדיפו לבטח מפני נזק לרכוש של צד ג' (שאולי מחזיק ברכב יקר ולכן הפיצויים שיידרשו גבוהים) ולוותר על ביטוח הרכב שלהם תחת ביטוח מקיף.

כיסויי ביטוח רכב צד ג': 

  • פיצוי עבור פגיעות רכוש שנגרמו לרכבו של אדם אחר, שאינו המבוטח. 
  • פיצוי עבור פגיעות לרכוש שאינו כלי רכב, שנפגע על ידי הרכב המבוטח. כאן יכלל כל רכוש שנפגע, לאו דווקא הרכב או הרכוש של מעורב אחר בתאונה: חלונות ראווה שנשברו, ריהוט רחוב שנפגע, עמודי שילוט או תאורה, קירות, גדרות, רכבים חונים ועוד. 

חשוב לדעת! ביטוח צד ג' נועד על מנת לכסות נזקי רכוש שנגרמו לצד שלישי על ידי הרכב המבוטח. נזקי גוף שנגרמים לצד שלישי במהלך תאונה מכוסים כבר ברמת ביטוח החובה. 

הרחבות אפשריות לביטוח הרכב

ביטוח החובה הוא מוצר "קשיח" הן בכיסויים והן במחירים, שכן הוא מפוקח על ידי רשות שוק ההון על מנת להבטיח שכל נהג בישראל יוכל לרכוש אותו. עם זאת, הביטווח המקיף לרכב מציע מגוון רחב יותר של כיסויים, וכן מנעד רחב יותר של מחירים בין חברות הביטוח השונות וסוכני הביטוח השונים. בתוך הביטוח המקיף ניתן לרכוש הרחבות, שיכולות להתאים בצורה טובה יותר את הפוליסה לאופי המבוטח. להלן כמה מהבולטות שבהן. 

כיסוי לשירותי דרך וגרירה: פעמים רבות אנו זקוקים לשירות תיקונים שאינו קשור לתאונה, וברוב המקרים נזדקק לסיוע הזה במהירות. כיסוי זה יספק לנו עזרה במצב שבו נתקענו בצד הדרך, במקרה שהרכב אינו מניע או בכל מצב אחר שמצריך עזרה של איש מקצוע. חברות הביטוח מספקות מענה של 24 שעות ביממה עבור טיפול, חילוץ וגרירה של רכב במידת הצורך. הפעלת הביטוח במקרה זה לא נרשמת כתביעה ביטוחית, ולפיכך לא מייקרת את הפוליסה העתידית. 

כיסוי זמני לנהג צעיר עד 4 ימים: ברוב פוליסות הביטוח לרכב, נהגים צעירים (עד גיל 24) אינם כלולים בכיסוי הראשי, מכיוון שהם אינם המשתמשים העיקריים ברכב, והכללתם תייקר את הפוליסה משמעותית. עם זאת, מי שרוצה בכל זאת לתת לבן או לבת לנהוג ברכב בסופ"ש שחזרו מהצבא או מהלימודים, יוכל לרכוש הרחבה זמנית לנהג צעיר למשך כמה ימים.

כיסוי שמשות: שמשות הרכב הן חלק רגיש מאוד לפגיעות, ובמקביל שלמותן היא קריטית לנהיגה בטוחה ברכב. שמשה יכולה להינזק גם מפגיעה קטנה של אבן תועה ממשאית, ולהשבית את הרכב. לכן תחת ההרחבה הזו מוצעת החלפת שמשה מהירה ואף משלוח והתקנה בבית הלקוח. גם שימוש בהרחבה זו לא יירשם כתביעה ביטוחית ולא ייקר פוליסות ביטוח עתידיות. 

כיסוי פנסים ומראות צד: פנסים ומראות גם הם חלקים רגישים לפגיעות. למעשה, תיקוני פנסים ומראות הם הטיפולים הנפוצים ביותר בגינם מגיעים כלי רכב בישראל למוסך. החלקים הללו, שעשויים מפלסטיק, יכולים להיפגע גם ממכה קטנה, וגם סובלים מבלאי במהלך השנים. לכן מוצעת הרחבה ספציפית לתיקונים של חלקים אלה. גם במקרה זה לא מדובר בתביעה ביטוחית, והיא לא תייקר פוליסות ביטוח עתידיות.

כיסוי רכב חלופי: עבור רוב הנהגים, הרכב הוא אמצעי התחבורה המרכזי ובלעדיו יכולים לחול שיבושים משמעותיים בחיי היומיום. לכן חברות הביטוח מציעות כיסוי שכולל אספקת רכב חלופי לשימוש המבוטח במקרים של תאונה שמרתקת את הרכב למוסך, פגיעת טוטאל-לוס שמאלצת רכישה של רכב חדש, וכן במקרים של גניבת הרכב.

קראו גם על

עבר ביטוחי נקי

היעדר תביעות: החשיבות של עבר ביטוחי נקי בעת רכישת ביטוח רכב

בכל תהליך של רכישת ביטוח רכב, יתבקש הנהג להמציא "דו"ח היעדר תביעות", שתוכנו יקבע במידה רבה את הפרמיה אותה יידרש לשלם ● כך זה עובד

ביטוח רכב לעובדי מדינה: זכאים, עלויות, חברות נבחרות ומימוש הזכות

לכל אחד מ-750 אלף עובדי המדינה בישראל מגיע סבסוד מלא או חלקי של ביטוח הרכב החובה והמקיף שלהם ● כך מממשים את ההטבה

ביטוח רכב זמני

ביטוח רכב זמני: פוליסה קטנה, חיסכון ענק

למה לבטח נהג צעיר בביטוח החובה ולשלם פרמיות גבוהות? ● כך תשתמשו בביטוח רכב זמני לחייל שבא לחופשה, לסטודנטית שבאה לביקור ולחבר ששומר על האוטו בזמן שאתם בחופשה

טיפים על ביטוח רכב

שימו תזכורת לקראת חידוש הביטוח השנתי ביטוח רכב הוא מוצר שנתי. הוא נרכש מדי שנה, בדרך במקביל לחידוש רישיון הרכב. לקראת סוף תקופת הביטוח, נציג החברה שמבטחת את הרכב שלנו יתקשר כדי לבצע חידוש ביטוח טלפוני. במעמד זה, קשה יהיה להבין האם המחיר שמוצע לנו הוא אכן הזול והמשתלם ביותר. לכן חשוב להקדים ולבדוק מבעוד מועד מהי רמת המחירים שמוצעים בשוק לקראת מועד חידוש הביטוח. 

אל תסתמכו רק על מחשבונים ואתרי השוואת מחירים כשנרצה לדעת מהו מצב השוק, סביר שנשתמש במנועי חיפוש ובאתרים שמשווים מחירים בין הפוליסות בחברות השונות. ואולם, אף שאתרים אלה מתקדמים וטובים, הם לא יכולים להפיק מחיר אמת. כדי להגיע למיחר המוצע והמותאם בדיוק עבורכם, תצטרכו לערוך סקר שוק והשוואה באופן עצמאי. במקרים רבים, המחיר שיוצע לכם מטעם נציג החברה באופן ישיר או מול סוכן ביטוח, יהיה זול בצורה משמעותית ביחס למחיר שמופיע באתרי האינטרנט ובמחשבונים השונים. 

תהיו שקופים וספקו את כל המידע במהלך שאלון המידע על הנהג והרכב, תתבקשו לספק מידע עליכם ועל מאפיינכם כנהגים. חוסר אמינות בשלב זה היא מעשה שאינו חוקי, וללא קשר לא כדאי: העבר הביטוחי שלכם יוברר אל מול חברות הביטוח האחרות בישראל, ונתוניכם האישיים יוצלבו כך או כך מול נתוני משרד הפנים ומשרד התחבורה. בנוסף, מידע נכון יכול דווקא להוזיל את הפוליסה: ישנן כיום חברות ביטוח בישראל שמציעות פוליסות שמתבססות למשל על כמות הרילומטרים הממוצעת שנוהג המבוטח בשנה – ומי שנוהג פחות, משלם פחות. 

בדקו האם מקום העבודה, מועדון הצרכנים או הסטטוס שלכם מספק לכם ביטוח רכב בהנחה מקומות עבודה רבים בישראל, לרבות השירות הציבורי, מעניקים צכוניות ביטוח רכב מוזלות לעובדים. כך גם מועדוני צרכנות של גמלאים, מילואימניקים, יוצאי כוחות הביטחון, ארגוני עובדים ועוד. 

טיפים

תשובות לשאלות נפוצות על ביטוח רכב

במצב כזה ניתן לתבוע את החברה הממשלתית קרנית. קרנית היא תאגיד ציבורי שהוקם מכוח חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה – 1975. התאגיד מטפל בנזקי גוף בלבד, ומפצה נפגעי תאונות דרכים שאין בידם לתבוע חברת ביטוח שתוכל לפצותם על הנזק והסבל שנגרמו להם. חלק מפרמיות ביטוח החובה בישראל מופרש לקרן, למימון פעולותיה.
לא. ביטוח מקיף לרכב הוא ביטוח רשות. ניתן לוותר על הביטוח הזה במקרים מסוימים: שימוש מועט ברכב; רכש ישן מאוד או ששווה מעט מאוד כסף; תוכניות למכור את הרכב לפני תום השנה; ועוד.
כן (אבל תמיד אפשר לרכוש ביטוח לרכב). חברות הביטוח מבצעות הערכת סיכונים בבואן לבטח נהג. נהג עם עבר נהיגה בעייתי (קנסות, שלילת רישיון זמנית והערות) או עם עבר ביטוחי פעיל (תביעות רבות של חברת הביטוח) ייחשב ככזה בסיכון גבוה מבחינת חברות הביטוח, והן מורשות לסרב לבטחו. נהגים כאלה יכולים לרכוש ביטוח ב"פול" – מאגר ביטוחי חובה שנועד לכל מי שלא מצליח לרכוש ביטוח אצל החברות. זהו ביטוח משותף וולונטרי של כל המבטחים בביטוח רכב חובה בישראל, והוא מתחייב לבטח גם את הנהגים הבעייתיים ביותר, כדי להבטיח שלכל נהג על הכביש בישראל יהיה ביטוח חובה לפחות.
בהחלט. ביטוח רכב מורכב מכמה שכבות, וניתן לרכוש כל אחת מהן אצל חברת ביטוח אחרת. ניתן לבחור את הביטוח הזול היותר או המתאים לנו ביותר, ולפי מאפיינים אלה לבחור את החברה שממנה נרכוש כל פוליסה.

תפריט נגישות

רוצה עוד מידע בנושא?

מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

*המידע יועבר לאיש מקצוע בעל רישיון שנמצא בפיקוח של רשות שוק ההון, ולא ייעשה בו שימוש מעבר לכך.

הראלהפניקסמגדלמנורה מבטחיםכלל ביטוחאיילוןהכשרה
לאיזה כיסויים בחברות הביטוח ניתן להתקבל ללא הצהרת בריאות וללא החרגות?כתבי שירות הנמכרים בצמוד לביטוחי הבריאות – רופא מלווה אישי, רפואה אישית אונליין, אבחון מהיר, רפואה משלימה, ביקור רופא בביתצירוף תינוק שנולד ללא הצהרת בריאות ולתכניות הבריאות בהן הוריו היו מבוטחים בזמן הלידה, תוך 60 ימים מהלידה (כפוף לתקופת אכשרה ותנאים הכלליים לתכניות הבריאות). בהתפתחות הילד – צירוף ללא הצהרות בריאות. כתבי שירות ללא הצהרת בריאותנספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ייעוץ אונליין, כתב שירות קונסיליום וכתב שירות אבחון מהיר ושירותים בעת אשפוזכל כתבי השירות ללא יוצא מן הכלל. נספח טופ לילד.כתב שירות רופא מומחה און ליין. כתב שירות אבחון ישיר, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ליווי אישי פלוס נספח חמ"ל בר גפןללא חיתום: נספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות אבחון מהיר, כתב שירות Online, נספח אבחונים וטיפולים להתפתחות הילד.אבחון מהיר, רופא מומחה דיגיטלי, ליווי רפואי אישי פרימיום
האם קנאביס מכוסה בביטוחים הפרטיים?אין, קנאביס קיים במסגרת נספח טיפולים פרימיום.בכיסוי הבסיס: תכשירי מזון רפואי ו/או ויטמנים ו/או מינרלים (בשילוב טיפול תרופתי) בתרופות אקטסרה: כיסוי לקנאביס רפואי לטיפול במחלה ו/או הקלה בתסמינים הנובעים ממחלה – 1,000 ₪ לחודש ועד 30,000 ₪ (השתתפות עצמית 100 ש"ח) קיים.
כיסוי לתרופות מאושרות מבוססות קנאביס.
קיים כיסוי לויטמינים, קנאביס רפואי בהרחבה של תרופה בהתאמה אישית.איןקנאביס.אין
מה תאכלס ההשתתפות העצמית בכיסוי תרופות בחברות הביטוח?במקרה של תרופה שעלותה מעל 10,000 ₪, לא תחול השתתפות עצמית. 400 ₪ עבור תרופה שאינה בסל הבריאות, 800 ₪ עבור תרופות אוף לייבל.ללא השתתפות עצמית לתרופות למחלת הסרטן. 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית עד 5,000 ₪ (בהוספת כיסוי "תרופות אקסטרה" – 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית רק עד 1,000 ₪ בלבד). תרופה גנרית- 20% השתתפות עצמית.התכנית אינה כוללת השתתפות עצמית. תרופות (תרופה שאינה כלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה הכלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה שהוגדרה כאוף לייבל, תרופה יתומה) שעלותן מעל 300 ₪ יכוסו במלואן מהשקל הראשון.300 ₪ למקרה ביטוח לחודש, אין השתתפות עצמית בגין תרופה לטיפול במחלת הסרטן. השתתפות עצמית ללא שינוי גם כשקיימת תרופה חליפית/גנרית בסל.300 ₪ לכל תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪. ללא הבדל אם קיימת חליפית/גנרית.350 ₪ למרשם חודשי לתרופה. 800 ₪ לתרופות מיוחדות שאושרו בסעיף 29ג' (א') תרופאה אונקולוגית – המטואונקולוגית – ללא השתתפות עצמית.תרופות שאינן בסל הבריאות או שהבוויתה שונה במקרה שעלות התרופה החודשית מעל 600 ₪ - ללא השתתפות עצמית. תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪ השתתפות עצמית של 300 ₪ למרשם לחודש (למעט תרופות אוף לייבל 600 ₪ למרשם לחודש).