[email protected]

רוגוזין 18, אשדוד

דף הבית » ביטוחים » ביטוח אלמנטרי » ביטוח נסיעות לחו"ל

ביטוח נסיעות לחו"ל

המזוודות ארוזות? הדפסנו את הכרטיס? סגרנו את המונית מהשדה למלון? יש סנדוויצ'ים לטיסה? נראה שאנחנו מוכנים לחופשה הבאה שלנו! אבל רגע – לפני שטסים, ולפני כל יציאה לחו"ל, חשוב מאוד לא לשכוח לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל. המוצר הביטוחי הזה הוא זול וקל לרכישה, אבל ההגנה שהוא מספק לנו כמטיילים היא חסרת תחליף.

את הביקור ברומא כבר תכננו לפרטי-פרטים, ועבור נסיעת העסקים לסינגפור יש לנו כבר לו"ז מסודר כולל הכל. כמובן, כשאנחנו נוסעים לחו"ל, ברוב המקרים אנחנו מתוכננים עד הפרט האחרון. ביטוח נסיעות לחו"ל בא להגן עלינו מבחינה כספית מפני כל מה שאינו מתוכנן לטיול שלנו: מחלה או פציעה שדורשות טיפול; הארכת השהייה בחו"ל עקב מצב רפואי; עיכוב וביטול טיסות; אובדן או גניבה של ציוד אישי; וכן נזקים שנגרמו לצד שלישי. 

תקופת הקורונה הדגישה את החשיבות של ביטוח נסיעות לחו"ל, כשאינספור נוסעים נאלצו להאריך שהייה ביעד זר עקב מצב רפואי, ובאותה העת חברות הביטוח אף הפעילו כיסוי ייחודי לקורונה. אך גם ללא מגבלות, השיבוש שיכול לחול בטיול עקב הצורך אפילו בביקור פשוט אצל רופא משפחה – הוא משמעותי. בעלות זולה יחסית, רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל תיתן לכם לצאת למסע עם דאגה אחת פחות. לשם כך, שנחנו מציגים בפניכם את המדריך המלא לביטוח נסיעות לחו"ל [מעודכן ל-2023].

Picture of נכתב על ידי דניאל איסלר

נכתב על ידי דניאל איסלר

כותב ויוצר תוכן מקצועי בתחומי הפיננסים, הפנסיה והביטוח. דניאל מילא תפקיד של כותב וראש דסק שוק ההון באתר TheMarker שנים ארוכות, ולאחר מכן הפך לכותב ומנהל תוכן עצמאי בתחום. בין היתר כתב מאמרים וסיפק חומרים מקצועיים עבור בית ההשקעות אלטשולר שחם, קבוצות הפיננסים נטו וקלי, קבוצת שופרסל, חברת האשראי ישראכרט, חברות הביטוח "ביטוח ישיר" ו"תשע" ועוד.

כל הכתוב בעמוד זה אינו מהווה שיווק השקעות ו/או שיווק ביטוח ו/או ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או תחליף לשיווק כאמור ו/או ייעוץ מס, בכפוף להוראות הדין והמתחשבים בנתונים ובצרכים הייחודיים של כל אדם.

סוכנויות ביטוח נסיעות לחו"ל מומלצות

סוכנות מומלצת

ביטוח נחלים

הוקמה ב-1993

ריב"ל 7, תל אביב-יפו

מה בעמוד הזה?

כמה עולה ביטוח נסיעות לחו"ל?

טיסה לחו"ל היא אף פעם לא עסק זול. גם אם רכשנו כרטיסים במבצע והמחיר היה נמוך – אחר כך מגיעות הוצאות על לינה, רכב, מסעדות, ושה עוד בלי שדיברנו בכלל על שופינג. למזלנו, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא מוצר זול יחסית, שלא מכביד באופן משמעותי על עלות הטיול. זוהי עוד סיבה לא להתעלם, ולרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל בכל נסיעה. 

כאשר רוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל עבור נסיעה ספציפית, עלות הביטוח הסופית תהיה מושפעת משלושה משתנים: מאפייניו הבריאותיים של המבוטח, הרחבות לביטוח ומספר ימי הנסיעה. לרוב, חברות הביטוח ינקבו במחיר ביטוח ליום, ויכפילו אותו במספר ימי הנסיעה. 

מתי כדאי לרכוש את ביטוח הנסיעות לחו"ל

ברגע האחרון? בתוך כל הדברים שצריך לדאוג להם לקראת נסיעה לחו"ל, לפעמים דוחים או שוכחים את הצורך ברכישת ביטוח. למזלנו, את הביטוח ניתן לרכוש עד הרגע האחרון – בכל זמן לפני הטיסה הלוך. בימינו יש אף דוכני מכירת ביטוח נסיעות לחו"ל בנתב"ג עבור אלו שנזכרו ברגע האחרון, וכמובן ישנה תמיד האופציה לרכוש ביטוח אונליין.

הרבה זמן מראש? מצד שני, ניתן לרכוש את הביטוח גם זמן רב מראש. ברגע שסגרנו את הטיסות והודענו לבוס שאנחנו טסים לחופשה, אפשר כבר לגשת לאתר לרכישת ביטוח נסיעות לחו"ל ולרכוש פוליסה. היתרון המשמעותי ברכישה מראש היא שכך אנחנו מוכנים לבלתי-צפוי: בהליך רכישת הביטוח, ייתכן שהחברה המבטחת תדרוש טפסים רפואיים או אישורים מסוימים מרופא המשפחה, כדי להוכיח את תקינות המצב הרפואי. מי שידחה את הרכישה לרגע האחרון, עלול למצוא את עצמו במצב בעייתי ללא יכולת לרכוש את הביטוח, רגע לפי שהמטוס כבר יוצא.

כשאנחנו כבר בחו"ל? רוב מוחלט של חברות הביטוח לא יבטחו נוסע בביטוח נסיעות לחו"ל במידה והנוסע כבר נמצא במדינת היעד. במילים אחרות, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא מוצר שחייבים לרכוש טרם הנסיעה. הסיבה היא שחברות הביטוח מנסות להימנע ממצב שבו כבר חלה פציעה או מחלה של הנוסע בחו"ל, ורק לאחר מכן הביטוח נרכש. רק במקרים חריגים ביותר, סוכן ביטוח יכול לנסות להציג מידע לחברת הביטוח כדי להוכיח את בריאותו התקינה שלח הנוסע לפני רכישת הביטוח. 

לשם המחשה נציג שלושה מקרים – אחד מקרה בסיסי של נוסע עם מינימום הרחבות במצב בריאותי תקין, השני מקרה שבו הנוסע בוחר לרכוש הרחבות רבות, והשלישי נוסע במבקר בחו"ל פעמים רבות בשנה:

הנוסע, היעד ומשך הטיולאופי הנסיעההרחבותמחירים
נוסע א'בגיר שנוסע לאירופה למשך שבוענסיעה למטרות תיירות נטו: מלונות, מסעדות, נופש וטיולים רגליים בעיר.ההרחבות שרוכש הנוסע הן בסיסיות: ביטוח כבודה, וביטוח חבות כלפי צד ג' (גם עליהן ניתן לוותר, אך לרוב הן יתווספו מתוך שיקול של צמצום סיכונים).חברות הביטוח יציעו לנוסע פוליסה בעלות יומית שנעה בין 3$ ל-6$.
נוסע ב'בגירה שנוסעת לאירופה למשך חודשייםנסיעה למטרות ספורט אתגרי, טיולי אופניים וגלישת גלים. לנוסעת יש מצב רפואי קיים שייתכן שיהיה צורך לרכוש תרופות בגינו במהלך הטיול. הנוסעת גם מתכננת לעבוד מרחוק, ולכן מביאה עמה לפטופ ומצלמה יוקרתית.ההרחבות שהיא רוכשת מרובות: איתור חיפוש וחילוץ, חבות כלפי צד ג', כבודה, הרחבה למצב רפואי קיים, ביטול וקיצור נסיעה מסיבות רפואיות, ספורט אתגרי, טלפון נייד מחשב ומצלמה.חברות הביטוח יציעו לנוסעת פוליסה בעלות יומית שנעה בין 15$ ל-30$.
נוסע ג' – פוליסה שנתיתאיש עסקים שנוסע לאירופה ולארה"ב 6-10 פעמים בשנה, לתקופות של שבוע-שבועיים בכל פעם. במקרה כזה, הנוסע ירצה לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל שנתי, שיכסה אותו במשך כל השנה ללא צורך לחדש אותו.נסיעות למטרות עסקים – עם לפטופ, מסמכים חשובים וללא פעילות מסוכנת.כיסויים עבור כבודה וביטול וקיצור נסיעה מסיבות רפואיותחברות הביטוח יציעו לנוסע פוליסה בעלות שנתית שנעה בין 750$ ל-1,000$.

שימו לב! מחירי הביטוח ישתנו משמעותית בין נוסע לנוסע, ולכן חשוב לבדוק ולהשוות לפני הנסיעה.

בעת נסיעה לחו"ל, חובה לרכוש ביטוח רפואי להגנה מפני עלויות גבוהות אשר עלולות להיווצר במקרה של אירוע רפואי, החל מביקור אצל רופא ועד אשפוז. זהו ביטוח חירום, והוא לא מכסה בדיקות שגרה כמו חיסונים או שיננית. כאשר בוחרים ביטוח, יש לשקול את גובה הכיסוי, מחיר והרחבות. יתרון בביטוח דרך סוכן הוא היכולת להתאים את הפוליסה לפי הצרכים, מבלי להתפשר על מחיר שכן המחיר אינו שונה בין סוכן לחברת הביטוח עצמה. ניתן להוסיף ביטוח לכבודה אך יש לעשות זאת לפני היציאה, והתנאים שונים מאד בין החברות. למי שמתעניין בספורט אתגרי, יש אפשרות לבטח ימים מסוימים ולא את כל תקופת הנסיעה. לסיום, אם מתוכננת נסיעה ארוכה, חשוב לבדוק את משך הזמן המקסימלי שבו החברה מציעה ביטוח.

ניר סטילוגלו

ניר סטילוגלו, מנכ"ל נחלים סוכנות לביטוח

מה כדאי לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל?

  • טסים הרבה? ניתן לרכוש ביטוח נסיעות שנתי כל אחד יכול לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל שנתית, שתחסוך את הצורך לבצע את תהליך הרכישה בכל נסיעה בנפרד. כאן ייגבה סכום כיסוי אחד לכל השנה, ובכל נסיעה המבוטח יהיה מכוסה (לפי תנאי הפוליסה) כשהוא על אדמת ארץ זרה.
  • לא חייבים לרכוש הרחבות ביטוחי הנסיעות לחו"ל מורכבים מכיסויים בסיסיים ומעוד הרבה הרחבות אפשריות, שהמגוון שלהן משתנה בין חברות הביטוח. אך למרות שכיסויים רלוונטיים הם דבר חשוב, כדאי גם לבחון ולהבין האם יש לנו צורך בהם. כך למשל, טיול ללונדון לא יצריך כיסוי איתור חיפוש וחילוץ, ומי שמטייל ללא מחשב לא צריך כיסוי לגניבת הלפטופ. ובכלל, גם ביטוח כבודה אינו חובה – בדקו לאילו הרחבות אתם באמת זקוקים.
ביטוח נסיעות לחול

רוצה עוד מידע בנושא ביטוח נסיעות לחו"ל? מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

*המידע יועבר לאיש מקצוע בעל רישיון שנמצא בפיקוח של רשות שוק ההון, ולא ייעשה בו שימוש מעבר לכך.

מה זה ביטוח נסיעות לחו"ל?

כשאנו נמצאים בתוך גבולות המדינה, אנחנו מכוסים תחת ביטוח בריאות אחד או יותר – ביטוח החובה של קופות החולים, הביטוחים המשלימים (שב"ן) שהן מציעות או ביטוח בריאות פרטי. אלה מעניקים לנו גישה חופשית לשירותי בריאות בסיסיים כמו ביקור אצל רופא משפחה או בדיקות מעבדה, וכן לשירותי בריאות מורחבים – אשפוז, ניתוחים, רופאים מומחים וכדומה. 

בליבו, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא מוצר ביטוחי שמטרתו לשמור על בריאותו של המבוטח במהלך השהות מחוץ למדינת ישראל. גם ביטוח הבריאות הפרטי היוקרתי ביותר לא יכסה עבורנו הוצאות על טיפולים רפואיים בחו"ל. 

במרבית המקרים, ביטוח הנסיעות לחו"ל יירכש עבור נסיעה ספציפית. לפני מועד החופשה או טיול העסקים, ממלאים שאלון קצר בנוגע למסע אתר של חברת ביטוח או סוכן. השאלון כולל שאלות לגבי מין המבוטח, גיל, מצב בריאותי בשגרה, הריון, תרופות שהמבוטח לוקח באופן קבוע, יעד הטיסה, אורך השהייה בחו"ל, אופי הנסיעה (נופש, עסקים, ספורט אתגרי), הכיסויים הרצויים כחלק מהפוליסה ועוד.

בהתאם לתשובות הניתנות בתהליך הרכישה, תוצע ללקוח פרמיה יומית של דולרים בודדים, שאותה מכפילים במספר ימי השהייה בחו"ל. 

חשוב לדעת! מי שנוסע לחו"ל כמה פעמים בשנה באופן קבוע, אולי ירצה להימנע מהצורך לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל שוב ושוב לפני כל טיסה. עבור אותם אנשים מציעות חברות הביטוח ביטוח שנתי, שמכסה את המבוטח לאורך כל השנה בכל מדינה בעולם (למעט ישראל, ומדינות שמוחרגות על ידי חברות הביטוח, בדרך כלל מדינות אויב ומדינות בעלות שלטון לא יציב). 

אילו כיסויים כלולים בביטוח נסיעות לחו"ל?

ביטוח נסיעות לחו"ל מורכב משני רכיבים: הכיסויים הבסיסיים שניתנים לכל מבוטח שרוכש את הפוליסה; והרחבות ספציפיות שניתן לרכוש בתוספת תשלום בהתאם למאפייני הנוסע, אופי הנסיעה וכדומה. 

חשוב לדעת! תמהיל הכיסויים משתנה בין חברה לחברה, וחלק מהכיסויים שנחשבים לכיסוי בסיסי בחברת ביטוח אחת, ייחשבו להרחבה בחברה אחרת. חשוב תמיד לסקור בפרטנות את סעיפי הפוליסה, גם אם תשומת הלב שלנון מוסחת על ידי ההתרגשות מהנסיעה המתקרבת. 

כיסוי בסיסי 

הוצאות רפואיות בחו"ל – זהו הכיסוי המרכזי של הפוליסה. הוא מבטיח מימון מלא מצד חברת הביטוח להוצאה רפואית לא צפויה שנכפית על המבוטח בעת שהותו בחו"ל. הביטוח יכסה את ההוצאות כנגד הצגת הוכחת תשלום, עד לסכום שנקבע בתנאי הפוליסה. אופי הטיפול יכול להיות פשוט, כמו ביקור אצל רופא משפחה לטובת מרשם לתרופה; או מורכב יותר, כמו אשפוז בבית חולים לצורך החלמה.

פינוי – חלק מהפוליסות יכללו כיסוי לפינוי המבוטח בעת הצורך. הפוליסה תכסה את העלות של פינוי רפואי יבשתי, אווירי או ימי על פי הצורך, מהמקום בו התרחש האירוע ועד לבית חולים קרוב. כיסוי נוסף אף יכסה הוצאות במקרה של צורך בהטסת המבוטח לישראל בעת מקרה רפואי. 

תרופות – במידה והמבוטח נתקל בצורך לרכוש תרופות בחו"ל – בין אם מדובר בתרופה שהוא נוטל בשגרה ובין אם מדובר בתרופה שהצורך בה התעורר במהלך החופשה – חברת הביטוח תכסה אתה ההוצאה (תחת תנאים מסוימים). 

טיפול חירום לשיניים – זהו מצב שלא קורה הרבה, אבל כשהוא כן מתרחש, הוא יכול לעלות הון קטן. בעיה בשיניים שמצריכה טיפול כאן ועכשיו יכולה לעלות הרבה מאוד במדינה זרה, במיוחד ללא ביטוח. חברת הביטוח תכסה גם את ההוצאה ההזו. 

כיסויים נוספים והרחבות

חיפוש, איתור וחילוץ – במצבי קיצון, טיול בחו"ל יכול להגיע למצב שבו צריך להזעיק צוותי איתור וחילוץ. לצערנו, קרה לא פעם שישראלים מצאו את עצמם זקוקים לחילוץ והצלה במהלך הטיול, ומי שהיה מבוטח תחת ההרחבה הזו כנראה שמע את המסוק בדרך לא הרבה אחרי התקרית. 

כבודה – חברות הביטוח מאפשרות להוסיף כיסוי עבור מצב מתסכל נוסף שיכול להרוס את הטיול בחו"ל: אובדן או גניבה של תיק או מזוודה. הכיסוי יספק זיכוי עבור הוצאות הקשורות למצב זה -רכישה של בגדים הכרחיים או ציוד אחר, הוצאות שחזור מסמכים ועוד.

ביטול וקיצור נסיעה מסיבות רפואיות – עוד לפני הטיסה, דברים יכולים להשתבש: מחלה או פציעה שמונעות מאיתנו לטוס, או כופות עלינו חזרה הביתה. הכיסוי הזה יפצה על הוצאות הקשורות לביטול או לשינוי. 

סלולרי, לפטופ ומצלמות – אנחנו לקוחים איתנו לחו"ל את החפצים היקרים ביותר שלנו. הרחבת ביטוח הנסיעות לחו"ל תכסה אובדן או גניבה של חפצים אלה.

כיסוי קורונה – לאור התפרצות מגפת הקורונה ב-2020, החברות מציעות כיסוי ספציפי להשפעותיה: בדיקות קורונה, בדיקות רופא, הזמנת רופא לבידוד במלון וכן כיסוי עבור ימי אשפוז עקב הידבקות.

היריון – הרחבה זו מיועדת עבור נשים בהריון מתחת לשבוע 32, שמעוניינות לטוס. מתוך הנחה שאישה בהריון נמצאת בסיכון גבוה יותר, הפרמיה הנגבית גבוהה יותר. אישה בהריון משבוע 33 ומעלה לא תבוטח בביטוח נסיעות לחו"ל. 

ספורט אתגרי וספורט חורף – טסים לעשות סקי, לטוס במצנח רחיפה, לטפס על הרים או לגלוש בים? כיסוי לספורט אתגרי הוא מצרך חשוב מאוד לחובבי האקסטרים, שכן הוא מכסה את המצבים החריגים והפציעות שעלולות להיגרם במהלך הפעילות. 

ביטול השתתפות עצמית ברכב שכור – במהלך השכרת רכב, חברות השכרת הרכבים יציעו לכם ביטוח ביטול השתתפות עצמית, שמכסה מפני ההוצאה הכרוכה במצב שבו הרכב השכור ניזוק. חברות הביטוח מציעות את ההרחבה הזו כחלק מביטוח הנסיעות, ופעמים רבות היא זולה יותר ביחס לזאת של חברת ההשכרה. 

פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל לפני אופי הנסיעה

חברות הביטוח מציעות פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל שמבוססות על אופי הנסיעה ואופי הנוסע. אלה הן למעשה "חבילות" של כיסויים שונים, שהתמהיל שלהן מותאם למטרת הטיסה. 

פוליסת תייר בסיסית: זוהי פוליסה המורכבת מהכיסויים הבסיסיים, אלה שיימצאו גם בכל פוליסה אחרת: הוצאות רפואיות בחו"ל, פינוי וטיפול חירום לשיניים. בנוסף, הרחבה לאובדן או גניבת כבודה בדרך כלל תימצא בפוליסה הסטנדרטית שתוצע לתיירים.

פוליסת תרמילאים: טיולי תרמילאים שונים במהותם מטיולים תיירותיים רגילים לחו"ל: הם מתוכננים פחות, מלווים בסכנות משמעותיות וגדולות יותר, וכל שיבוש בהם יכול להיות משמעותי. כאן מוסיפים לפוליסה בדרך כלל הרחבות חיפוש, איתור וחילוץ, ביטול וקיצור נסיעה מסיבות רפואיות וביטוח מפני גניבה או אובדן של טלפון סלולרי, לפטופ ומצלמות.

פוליסה לאנשי עסקים: גם נסיעה לחו"ל למטרות עסקים נבדלת מטיול רגיל. בפוליסות מסוג זה הכיסוי עבור אובדן או גניבת כבודה הוא חשוב, מכיוון שמקרה כזה יכול לשבש את הפעילות העסקית ולעלות לא מעט כסף. בנוסף לאנשי עסקים הנוסעים לחו"ל פעמים תכופות, יוצע לרכוש פוליסה שנתית שוטפת, שתכסה אותם בחו"ל לאורך כל השנה בתעריף אחד. 

פוליסת נוודים דיגיטליים: בעשור האחרון התפתח מאוד הנוהג של עובדים עצמאים ואחרים לקחת את הלפטופ, ולטוס לתקופות ארוכות ליעדים בעולם, עם ווייפיי חזק כמובן. אלה הנוודים הדיגיטליים, שמדלגים בין יעד ליעד, ועובדים מרחוק. עבורם גיבשו חלק מהחברות ביטוח נסיעות מותאם במיוחד לאורח החיים הזה. 

פוליסת רילוקיישן: חלק מחברות הביטוח יציעו חבילת רילוקיישן שתכלול כיסויים שונים מתחום ביטוח הנסיעות לחו"ל לצד כיסויים מתחום ביטוח הבריאות. המטרה של פוליסה מסוג זה תהיה לספק כיסוי ביטוחי לישראלים שמתגוררים בחו"ל לתקופה קצובה – כדי לכסות את ההוצאות אם יידרשו, עד לקבלת ביטוח רפואי מקומי. 

פוליסה שנתית: לא רק לאנשי עסקים, כל אחד יכול לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל שנתית, שתחסוך את הצורך לבצע את תהליך הרכישה בכל נסיעה בנפרד. כאן ייגבה סכום כיסוי אחד לכל השנה, ובכל נסיעה המבוטח יהיה מכוסה (לפי תנאי הפוליסה) כשהוא על אדמת ארץ זרה.

חשוב לדעת! בימי מגבלות הקורונה, חברות תעופה ומדינות רבות ביקשו לראות ביטוח בריאות או ביטוח נסיעות לחו"ל בתוקף, על מנת לאשר את כניסת התייר. המגבלות הוסרו מאז, וחזרנו למצב שבו ביטוח נסיעות לחו"ל הוא אינו בגדר חובה. עם זאת, החובה היא עלינו: לשמור על עצמנו מבוטחים ובטוחים, גם במדינה זרה.

קראו גם על

השוואת ביטוחי נסיעות

ביטוח נסיעות לחו"ל: סקירת החברות המובילות

כשטסים לחו"ל, חייבים ביטוח ● אלה הן חמש החברות המובילות בתחום ביטוחי הנסיעות לחו"ל

ביטוח לנוודים דיגיטליים

להישאר בריאים גם מעבר לים: ביטוח בריאות לנוודים דיגיטליים וסטודנטים בחו"ל

זו לא חופשה, וזו לא ירידה מהארץ ● איזה ביטוח רפואי אנחנו צריכים לשהות ארוכה אך מוגבלת בזמן בחו"ל?

טיפים על ביטוח נסיעות לחו"ל

  • ישנם יעדים שעבורם חברות הביטוח הישראליות לא יבטחו נוסעים במהלך תהליך הרכישה של ביטוח נסיעות אונליין, נשאלת השאלה מהו היעד שאליו הנוסע או הנוסעת טסים. בחלק מהמקרים, נסיעה למדינות שנחשבות בסיכון גבוה תייקר את הפרמיה היומית שחברות הביטוח ידרשו. במקרים קיצוניים יותר, חברות הביטוח פשוט לא יבטחו נוסעים שמטיילים ליעד מסוים. זאת מתוך הנחה שנסיעה לאותו היעד מהווה סיכון בסבירות גבוהה להסתבכות רפואית או אחרת. בין היתר ניתן למנות בין יעדים אלה חלק ממדינות אפריקה, ומדינות העולם המוסלמי, חלקן נחשבות מדינות אויב. 
  • נוסעים למדינה שאינכם מכירים? הצטיידו בהרחבות טיול ליעדים אקזוטיים הוא תמיד מרגש, מסקרן וכיף. עם זאת, דווקא ביעדים שאיננו מכירים ואיננו מכירים את השפה המקומית – כדאי מאוד להיות מוכנים למצב חריג. בנסיעה למדינה שבה אנחנו לא יודעים מהי איכותה של מערכת הבריאות, כמה ניתן להסתמך על רשויות החוק לסיוע בעת הצורך, או כמה זמן ייקח למחלצים להגיע אלינו – כדאי להיות מכוסים בצורה היקפית על ידי הביטוח, כדי לצמצם את החשש לשיבוש משמעותי בטיול.
טיפים

תשובות לשאלות נפוצות על ביטוח נסיעות לחו"ל

רוב מוחלט של חברות הביטוח לא יבטחו נוסע בביטוח נסיעות לחו"ל במידה והנוסע כבר נמצא במדינת היעד. במילים אחרות, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא מוצר שחייבים לרכוש טרם הנסיעה. הסיבה היא שחברות הביטוח מנסות להימנע ממצב שבו כבר חלה פציעה או מחלה של הנוסע בחו"ל, ורק לאחר מכן הביטוח נרכש. רק במקרים חריגים ביותר, סוכן ביטוח יכול לנסות להציג מידע לחברת הביטוח כדי להוכיח את בריאותו התקינה שלח הנוסע לפני רכישת הביטוח.
אדם שנוסע לחו"ל לתקופה בלתי מוגדרת יכול לרכוש כיסוי ביטוחי למשך זמן מסוים עד לתקופת המקסימום (חברות הביטוח מגבילות את התקופה שבה ניתן להיות מבוטחים עד 4-6 חודשים). לאחר מכן, ניתן להאריך את תקופת הביטוח באמצעות טופס אונליין ברוב המקרים. בניגוד לרכישת פוליסה מחו"ל, דבר שלא ניתן לבצע, הארכה היא אפשרית מרחוק.
זה תלוי בפוליסת הביטוח הפרטי שברשותך. ישנן פוליסות מורחבות שמספקות ביטוח התקף גם בחו"ל לאורך כל השנה. עם זאת, הביטוח הזה לא יכסה הוצאות הקשורות לרכוש או לביטולים. אם אתם לא בטוחים, כדאי תמיד לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל (שהינו מוצר זול) כדי לטוס בראש שקט.
רוב חברות הביטוח מגבילות את האפשרות להיות מבוטחת בביטוח נסיעות לחו"ל לנשים בהריון מתקדם. לפי הגדרתן, עד שבוע 32 של ההיריון ניתן להיות מבוטחות. ואולם, אם תרצי לטוס בכל זאת בין שבוע 32 לשבוע 36 – ייתכן והדבר יתאפשר תחת קבלת אישור מרופא משפחה במקרים חריגים. לאחר שבוע 36, גם חברות התעופה לא מעלות נשים שהיריון למטוס.

תפריט נגישות

רוצה עוד מידע בנושא?

מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

*המידע יועבר לאיש מקצוע בעל רישיון שנמצא בפיקוח של רשות שוק ההון, ולא ייעשה בו שימוש מעבר לכך.

הראלהפניקסמגדלמנורה מבטחיםכלל ביטוחאיילוןהכשרה
לאיזה כיסויים בחברות הביטוח ניתן להתקבל ללא הצהרת בריאות וללא החרגות?כתבי שירות הנמכרים בצמוד לביטוחי הבריאות – רופא מלווה אישי, רפואה אישית אונליין, אבחון מהיר, רפואה משלימה, ביקור רופא בביתצירוף תינוק שנולד ללא הצהרת בריאות ולתכניות הבריאות בהן הוריו היו מבוטחים בזמן הלידה, תוך 60 ימים מהלידה (כפוף לתקופת אכשרה ותנאים הכלליים לתכניות הבריאות). בהתפתחות הילד – צירוף ללא הצהרות בריאות. כתבי שירות ללא הצהרת בריאותנספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ייעוץ אונליין, כתב שירות קונסיליום וכתב שירות אבחון מהיר ושירותים בעת אשפוזכל כתבי השירות ללא יוצא מן הכלל. נספח טופ לילד.כתב שירות רופא מומחה און ליין. כתב שירות אבחון ישיר, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ליווי אישי פלוס נספח חמ"ל בר גפןללא חיתום: נספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות אבחון מהיר, כתב שירות Online, נספח אבחונים וטיפולים להתפתחות הילד.אבחון מהיר, רופא מומחה דיגיטלי, ליווי רפואי אישי פרימיום
האם קנאביס מכוסה בביטוחים הפרטיים?אין, קנאביס קיים במסגרת נספח טיפולים פרימיום.בכיסוי הבסיס: תכשירי מזון רפואי ו/או ויטמנים ו/או מינרלים (בשילוב טיפול תרופתי) בתרופות אקטסרה: כיסוי לקנאביס רפואי לטיפול במחלה ו/או הקלה בתסמינים הנובעים ממחלה – 1,000 ₪ לחודש ועד 30,000 ₪ (השתתפות עצמית 100 ש"ח) קיים.
כיסוי לתרופות מאושרות מבוססות קנאביס.
קיים כיסוי לויטמינים, קנאביס רפואי בהרחבה של תרופה בהתאמה אישית.איןקנאביס.אין
מה תאכלס ההשתתפות העצמית בכיסוי תרופות בחברות הביטוח?במקרה של תרופה שעלותה מעל 10,000 ₪, לא תחול השתתפות עצמית. 400 ₪ עבור תרופה שאינה בסל הבריאות, 800 ₪ עבור תרופות אוף לייבל.ללא השתתפות עצמית לתרופות למחלת הסרטן. 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית עד 5,000 ₪ (בהוספת כיסוי "תרופות אקסטרה" – 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית רק עד 1,000 ₪ בלבד). תרופה גנרית- 20% השתתפות עצמית.התכנית אינה כוללת השתתפות עצמית. תרופות (תרופה שאינה כלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה הכלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה שהוגדרה כאוף לייבל, תרופה יתומה) שעלותן מעל 300 ₪ יכוסו במלואן מהשקל הראשון.300 ₪ למקרה ביטוח לחודש, אין השתתפות עצמית בגין תרופה לטיפול במחלת הסרטן. השתתפות עצמית ללא שינוי גם כשקיימת תרופה חליפית/גנרית בסל.300 ₪ לכל תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪. ללא הבדל אם קיימת חליפית/גנרית.350 ₪ למרשם חודשי לתרופה. 800 ₪ לתרופות מיוחדות שאושרו בסעיף 29ג' (א') תרופאה אונקולוגית – המטואונקולוגית – ללא השתתפות עצמית.תרופות שאינן בסל הבריאות או שהבוויתה שונה במקרה שעלות התרופה החודשית מעל 600 ₪ - ללא השתתפות עצמית. תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪ השתתפות עצמית של 300 ₪ למרשם לחודש (למעט תרופות אוף לייבל 600 ₪ למרשם לחודש).