[email protected]

רוגוזין 18, אשדוד

ביטוח בריאות של הסתדרות המורים

לחברי הסתדרות המורים בישראל מוצעת פוליסת ביטוח בריאות קבוצתי נרחבת, במחיר מוזל ● כך זה עובד

ביטוח בריאות של הסתדרות המורים

רוצה עוד מידע בנושא ביטוח בריאות של הסתדרות המורים? מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

ביטוח בריאות – בין אם הוא בסיסי או מורחב – הוא מהביטוחים החשובים ביותר שקיימים. לכן לא פלא שארגון עובדים חזק כמו הסתדרות המורים בוחר להפעיל את השפעתו כדי לרכוש עבור חבריו את הזכות לקבל ביטוח בריאות יוקרתי בזול.

Picture of דניאל איסלר

דניאל איסלר

דניאל איסלר, כותב ויוצר תוכן מקצועי בתחומי הפיננסים, הפנסיה והביטוח. דניאל מילא תפקיד של כותב וראש דסק שוק ההון באתר TheMarker שנים ארוכות, ולאחר מכן הפך לכותב ומנהל תוכן עצמאי בתחום. בין היתר כתב מאמרים וסיפק חומרים מקצועיים עבור בית ההשקעות אלטשולר שחם, קבוצות הפיננסים נטו וקלי, קבוצת שופרסל, חברת האשראי ישראכרט, חברות הביטוח "ביטוח ישיר" ו"תשע" ועוד.

המורים בישראל זכאים לביטוח בריאות פרטי (קבוצתי) במחיר מוזל. בכתבה זו נסביר מהו ביטוח בריאות קבוצתי לעובדי הוראה המאוגדים בהסתדרות המורים, מי זכאי או זכאית לקבלו, מה הוא כולל ומה הם הסייגים. 

ביטוחי הבריאות בישראל יכולים להיות מחולקים לשלוש "שכבות", אחת מהן היא ביטוח חובה לכל אזרח, ושתי השכבות הבאות בתור הן מוצרים משלימים לרכישה על פי שיקול דעתו של המבוטח. השכבה הראשונה היא ביטוח אצל אחת מקופות החולים, שמהווה סל ביטוח בריאות בסיסי חובה. לאחריו מגיעה שכבת "שירותי בריאות נוספים", או בקיצור שב"ן. אלה הם השירותים המשלימים של קופות החולים שמותר להן להציע לפי חוק בריאות ממלכתי – מסלולי שיא, עדיף, זהב, כסף וכן הלאה. 

ולבסוף, השכבה העליונה היא ביטוחי בריאות פרטיים. חברות הביטוח מציעות פוליסות ביטוח בריאות שמכסות טיפולים, תרופות וביקורי רופא שהם הרה מעבר לסל הבסיסי. בהתאם, הפרמיה על ביטוח בריאות פרטי היא גבוה ביחס לקופת חולים. ועדי עובדים ואיגודים שונים יכולים לרכוש עבור חבריהם זכות לפוליסה תחת "ביטוח בריאות קבוצתי", פוליסה עם תנאים מיטביים ובמחירים מוזלים. כזאת היא פוליסת ביטוח בריאות של הסתדרות המורים. 

מהו ביטוח בריאות של הסתדרות המורים? 

הסתדרות המורים היא ארגון עובדים, והיא מאגדת תחתיה 160,000 אנשי הוראה – גננות, מורים, מפקחים ויועצים חינוכיים. כארגון עובדים, ההסתדרות מתמקדת בשיפור תנאי העסקתם של המורים, בחתימה על חוזים קיבוציים, בקידום מורים, בהגנת זכויותיהם הסוציאליות והאזרחיות, בהגדלת תקציבי החינוך ובתמיכה מקצועית עבור החברים. 

אחת מתפוקות הפעילות של ההסתדרות היא חתימה על ביטוח בריאות קבוצתי מול חברת הביטוח הראל עבור חבריה. ביטוח בריאות קבוצתי הוא מוצר שמציעות חברות הביטוח עבור קבוצות מאוגדות של 50 איש ויותר. הוא מגלם חבילת כיסויים נרחבת, ולרוב יוצע לחברי הקבוצה במחיר מוזל. לאחר סיום תקופת הביטוח הקבוצתי (לרוב מדובר בכמה שנים, אך ההסתדרות דואגת לחדש את הסכמי הביטוח הקבוצתי אחת לתקופה) – יכול המבוטח להמשיך להיות מכוסה תחת פוליסת ביטוח בריאות פרטי באותה החברה, מבלי לעבור תהליך חיתום ותקופת אכשרה מחודשים. 

הסתדרות המורים מחזיקה בהסכם לביטוח בריאות קבוצתי לחבריה ולבני משפחותיהם אצל חברת הביטוח הראל, תחת השם "מקדם בריאות". הראל נבחרה במכרז שערכה ההסתדרות, וההסכם מולה תקף עד שנת 2026. לצד תוכנית זו, נציין כי קיימות תוכניות פיננסיות בלעדיות נוספות לחברי הסתדרות המורים – ביטוח חיים ונכות קבוצתי, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח רכב וכן קרן פנסיה לחברי ההסתדרות.

מי זכאי לקבל ביטוח בריאות של הסתדרו המורים, וכמה זה עולה? 

כל חברי הסתדרות המורים רשאים לבקש להצטרף לפוליסת "מקדם בריאות" של הסתדרות המורים. בנוסף, הביטוח יכול להירכש גם עבור בני משפחותיהם של החברים: בני ובנות זוג, ובנים או בנות של העובד ובלבד שלא הגיעו לגיל 30 לפני ההצטרפות לביטוח. בנוסף, גם אלמן או אלמנה של מורה יהיו זכאים להצטרפות לביטוח הבריאות הקבוצתי, כל עוד הינם בני פחות מ-75. 

כפי שצוין, אחד הדברים החשובים ביותר בכל הנוגע לביטוח בריאות קבוצתי, והדבר שמבדיל אותו מרכישה של ביטוח בריאות פרטי בשוק החופשי – הוא מחיר הפרמיה. ביטוח בריאות קבוצתי הוא למעשה מימוש של כוח הקנייה של קבוצה, והסתדרות המורים היא אחת מקבוצות הכוח החזקות במשק. לכן הפוליסה של הראל היא מהמקיפות ביותר הקיימות בשוק ביטוח הבריאות הפרטי, והיא מוצעת במחירים זולים.

הפרמיה החודשית שישלמו חברי הסתדרות המורים ובני משפחותיהם תהיה נמוכה משמעותית מזו שישלם מבוטח מן השורה על מוצר ביטוחי זהה:

  • מבוטחים בגילאי 22-40 ישלמו פרמיה חודשית של כ-73.5 שקלים.
  • מבוטחים בגילאי 41-55 ישלמו פרמיה חודשית של כ-114 שקלים.
  • מבוטחים בגילאי 56-65 ישלמו פרמיה חודשית של כ-170 שקלים.
  • מבוטחים בגילאי 66 ומעלה ישלמו פרמיה חודשית של כ-259 שקלים.

 

אילו כיסויים כלולים בביטוח הבריאות של הסתדרות המורים? 

אז המחיר מוזל, אבל גם הפוליסה עצמה עשירה בכיסויים רפואיים. להלן רשימה חלקית של הכיסויים הבולטים הכלולים בפוליסה הקיבוצית של חברי הסתדרות המורים. 

  • השתלות וטיפולים רפואיים מיוחדים בחו"ל
  • ניתוחים בחו"ל וטיפולים מחליפי ניתוח בחו"ל
  • תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות
  • ניתוחים משלים שב"ן
  • מחלקה ראשונה – שירותים נלווים במהלך אשפוז ו/או לאחר ביצוע ניתוח
  • בדיקות לנשים בהריון וטיפולי פוריות
  • מרפאת מומחים
  • רפואה משלימה וייעוץ דיאטטי
  • ייעוץ פסיכולוגי ופסיכיאטרי
  • בדיקות רפואיות אבחוניות
  • שירותי אשפוז בבית חולים שלא לצורך ניתוח
  • כתב שירות – רופא מלווה אישי
  • אבחון מהיר במסגרת בית חולים פרטי בישראל
  • פיצוי והשתתפות בהוצאות רפואיות במקרה של גילוי מחלה קשה
  • כיסוי מיוחד לילדים: כיסוי לפיצוי בגין היעדרות מלימודים, אבחון בעיות התפתחות ילדים/ליקויי למידה וטיפול בבעיות התפתחות בילדים
  • רפואה פרטית אונליין – ייעוץ מרופא בתחום המשפחה והילדים או רופא מומחה
  • טיפולי כאב
  • טכנולוגיות רפואיות מתקדמות – ביצוע הליך רפואי בישראל או בחו"ל באמצעות טכנולוגיה או מכשור רפואי מתקדם 
  • השתתפות בהוצאות טיפולי שיניים

 

בשורה התחתונה

ביטוח הבריאות של ההסתדרו ניתן לעובדים כהטבה, ואם את או אתה חברים חדשים בהסתדרות המורים – מגיע לכם להצטרף לפוליסה הקבוצתית. ברוב המקרים ההצטרפות תתבצע בחודשים הראשונים לאחר ההצטרפות להסתדרות, אך אם מסיבה כלשהי לא פנה אליכם נציג, פעלו באופן עצמאי מול נציגי ההסתדרות או מול חברת הראל להסדרת זכאותכם להצטרפות לפוליסה. 

כל הכתוב בעמוד זה אינו מהווה שיווק השקעות ו/או שיווק ביטוח ו/או ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או תחליף לשיווק כאמור ו/או ייעוץ מס, בכפוף להוראות הדין והמתחשבים בנתונים ובצרכים הייחודיים של כל אדם.

שיפוצים

5 שיפוצים נפוצים שמחייבים ביטוח

 שיפוץ הבית הוא תהליך מורכב ומאתגר המצריך תכנון והכנה מדוקדקים. בעת ביצוע שיפוצים, חשוב להתייחס לא רק להיבטים האסתטיים והפונקציונליים, אלא גם לסוגיות הבטיחות והביטוח.

קרא עוד »

תפריט נגישות

רוצה עוד מידע בנושא?

מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

*המידע יועבר לאיש מקצוע בעל רישיון שנמצא בפיקוח של רשות שוק ההון, ולא ייעשה בו שימוש מעבר לכך.

הראלהפניקסמגדלמנורה מבטחיםכלל ביטוחאיילוןהכשרה
לאיזה כיסויים בחברות הביטוח ניתן להתקבל ללא הצהרת בריאות וללא החרגות?כתבי שירות הנמכרים בצמוד לביטוחי הבריאות – רופא מלווה אישי, רפואה אישית אונליין, אבחון מהיר, רפואה משלימה, ביקור רופא בביתצירוף תינוק שנולד ללא הצהרת בריאות ולתכניות הבריאות בהן הוריו היו מבוטחים בזמן הלידה, תוך 60 ימים מהלידה (כפוף לתקופת אכשרה ותנאים הכלליים לתכניות הבריאות). בהתפתחות הילד – צירוף ללא הצהרות בריאות. כתבי שירות ללא הצהרת בריאותנספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ייעוץ אונליין, כתב שירות קונסיליום וכתב שירות אבחון מהיר ושירותים בעת אשפוזכל כתבי השירות ללא יוצא מן הכלל. נספח טופ לילד.כתב שירות רופא מומחה און ליין. כתב שירות אבחון ישיר, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ליווי אישי פלוס נספח חמ"ל בר גפןללא חיתום: נספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות אבחון מהיר, כתב שירות Online, נספח אבחונים וטיפולים להתפתחות הילד.אבחון מהיר, רופא מומחה דיגיטלי, ליווי רפואי אישי פרימיום
האם קנאביס מכוסה בביטוחים הפרטיים?אין, קנאביס קיים במסגרת נספח טיפולים פרימיום.בכיסוי הבסיס: תכשירי מזון רפואי ו/או ויטמנים ו/או מינרלים (בשילוב טיפול תרופתי) בתרופות אקטסרה: כיסוי לקנאביס רפואי לטיפול במחלה ו/או הקלה בתסמינים הנובעים ממחלה – 1,000 ₪ לחודש ועד 30,000 ₪ (השתתפות עצמית 100 ש"ח) קיים.
כיסוי לתרופות מאושרות מבוססות קנאביס.
קיים כיסוי לויטמינים, קנאביס רפואי בהרחבה של תרופה בהתאמה אישית.איןקנאביס.אין
מה תאכלס ההשתתפות העצמית בכיסוי תרופות בחברות הביטוח?במקרה של תרופה שעלותה מעל 10,000 ₪, לא תחול השתתפות עצמית. 400 ₪ עבור תרופה שאינה בסל הבריאות, 800 ₪ עבור תרופות אוף לייבל.ללא השתתפות עצמית לתרופות למחלת הסרטן. 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית עד 5,000 ₪ (בהוספת כיסוי "תרופות אקסטרה" – 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית רק עד 1,000 ₪ בלבד). תרופה גנרית- 20% השתתפות עצמית.התכנית אינה כוללת השתתפות עצמית. תרופות (תרופה שאינה כלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה הכלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה שהוגדרה כאוף לייבל, תרופה יתומה) שעלותן מעל 300 ₪ יכוסו במלואן מהשקל הראשון.300 ₪ למקרה ביטוח לחודש, אין השתתפות עצמית בגין תרופה לטיפול במחלת הסרטן. השתתפות עצמית ללא שינוי גם כשקיימת תרופה חליפית/גנרית בסל.300 ₪ לכל תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪. ללא הבדל אם קיימת חליפית/גנרית.350 ₪ למרשם חודשי לתרופה. 800 ₪ לתרופות מיוחדות שאושרו בסעיף 29ג' (א') תרופאה אונקולוגית – המטואונקולוגית – ללא השתתפות עצמית.תרופות שאינן בסל הבריאות או שהבוויתה שונה במקרה שעלות התרופה החודשית מעל 600 ₪ - ללא השתתפות עצמית. תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪ השתתפות עצמית של 300 ₪ למרשם לחודש (למעט תרופות אוף לייבל 600 ₪ למרשם לחודש).