[email protected]

רוגוזין 18, אשדוד

ביטוח רכב זמני: פוליסה קטנה, חיסכון ענק

למה לבטח נהג צעיר בביטוח החובה ולשלם פרמיות גבוהות? ● כך תשתמשו בביטוח רכב זמני לחייל שבא לחופשה, לסטודנטית שבאה לביקור ולחבר ששומר על האוטו בזמן שאתם בחופשה

ביטוח רכב זמני

רוצה עוד מידע בנושא ביטוח רכב זמני: פוליסה קטנה, חיסכון ענק? מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

באופן בסיסי, בכל פעם שאנחנו נותנים את המפתחות לרכב שלנו למישהו אחר, שאינו הנהגים המרכזיים המוגדרים בפוליסת החובה, עלינו לרכוש ביטוח זמני

Picture of דניאל איסלר

דניאל איסלר

דניאל איסלר, כותב ויוצר תוכן מקצועי בתחומי הפיננסים, הפנסיה והביטוח. דניאל מילא תפקיד של כותב וראש דסק שוק ההון באתר TheMarker שנים ארוכות, ולאחר מכן הפך לכותב ומנהל תוכן עצמאי בתחום. בין היתר כתב מאמרים וסיפק חומרים מקצועיים עבור בית ההשקעות אלטשולר שחם, קבוצות הפיננסים נטו וקלי, קבוצת שופרסל, חברת האשראי ישראכרט, חברות הביטוח "ביטוח ישיר" ו"תשע" ועוד.

כבעלי רכב, אנחנו מורגלים ברוטינה הקבועה – מדי שנה מחדשים את רישיון הרכב, ואיתו את הביטוח. מי הנהג הכי צעיר שינהג ברכב? מהי ההיסטוריה הביטוחית של כל הנהגים? אלה שאלות תמיד נשאלות במהלך רכישת ביטוח רכב. התשובות לשאלות האלה נלקחות בחשבון בתמחור הביטוח. פוליסה שכוללת נהג צעיר או נהג עם עבר ביטוחי תהיה בעלת פרמיה יקרה יותר. 

אך אם אותו נהג צעיר אינו נוהג באופן קבוע ברכב, או שתרצו לדעת שגם החבר שמשתמש לפעמים ברכב שלכם מבוטח, ייתכן מאוד שרכישה של ביטוח זמני לרכב היא הצעד הנכון ביותר. בכתבה זו נפרט מהו ביטוח זמני לרכב, באילו מקרים הוא יכול להביא תועלת ואיך רוכשים אותו. 

מהו ביטוח זמני לרכב?

כל נהג בישראל מחויב להחזיק לפחות בביטוח החובה לרכב לפי חוק פקודת ביטוח רכב מנועי (1970), ונהיגה ללא ביטוח חובה היא עבירה על החוק. בלי ביטוח חובה בתוקף, הרכב לא יוכל לעבור את מבחן הרישוי השנתי, ויצטרך להיות מושבת עד לחידוש הביטוח. ביטוח חובה מכסה את מנעד הנזקים הגופניים שעלולים להיגרם לבעל הפוליסה, וגם לנוסעים שנמצאים עמו ברכב או להולכי רגל שחלילה ייפגעו מרכבו. 

ביטוח זמני לרכב הוא פוליסה מוגבלת בזמן מול חברת הביטוח, שמטרתה לכסות את אותם נזקים גם במקרה שבו ממי שנוהג ברכב אינו הנהג או הנהגים שמופיעים בפוליסת ביטוח החובה. המטרה היא לאפשר לנהגים שונים להשתמש ברכב באופן מזדמן, תוך דאגה שכלל הכיסויים הביטוחיים נותרים תקפים. זאת, במקום לכלול נהגים שונים תחת פוליסת החובה, ובכך לייקר אותה משמעותית. 

למי מיועד ביטוח זמני לרכב?

אז הבנו שלנהגים המרכזיים ברכב אין צרוך בביטוח זמני, שכן שמם מופיע בפוליסת ביטוח החובה (וכן בביטוח המקיף אם קיים). לאילו מקרים רלוונטי עבורנו לרכוש ביטוח זמני לרכב? 

באופן בסיסי, בכל פעם שאנחנו נותנים את המפתחות לרכב שלנו למישהו אחר, שאינו הנהגים המרכזיים המוגדרים בפוליסת החובה, עלינו לרכוש ביטוח זמני. מתי סביר להניח שזה יהיה המצב? ניתן לחלק את המקרים הנפוצים לשתי קטגוריות: נהגים מזדמנים ברכב, ונהיגה מזדמנת ברכב. 

נהגים מזדמנים: כל מי שמשתמש ברכב שלא כדרך קבע. למשל, הבן אוהבת שחוזרים מהצבא אחת לתקופה, ורוצים לנהוג ברכב רק לסופ"ש אחד בכל חודש-חודשיים; בני עשרה שזה עתה קיבלו רישיון, ולכן נוהגים ברכב לעתים רחוקות; סטודנטים וסטודנטיות שמתגוררים בעיר רחוקה מבית ההורים, אך משאילים את הרכב של ההורים אחת לכמה זמן; חברים קרובים שמשאילים את הרכב לטובת העברת דירה, טיול סופ"ש או כל מטרה אחרת; מי שעושה עבורנו "קאר-סיטר", שומר על הרכב שלנו בזמן שאנחנו בחו"ל ונוהג בו; ואורחים שמגיעים מחו"ל ורוצים להשאיל את הרכב. 

נהיגה מזדמנת: רכבים ללא ביטוח שהשימוש בהם מתבצע רק אחת לתקופה. למשל, רכב שלא היה בשימוש הרבה זמן, אינו מבוטח וצריך להסיע אותו לבדיקת הרישוי השנתית (טסט), נרכוש בשבילו ביטוח זמני כדי שהנסיעה למכון הרישוי תתבצע כחוק. דוגמה נוספת – רכב שנמצא בשימוש רק אחת לכמה זמן, למשל רכב 4X4 שלוקחים לנסיעות שטח בסופ"ש, או רכב אספנות שמוציאים רק לאירועים ותערוכות. מקרה רלוונטי נוסף קשור לנהיגה לפי חוק – אם אנחנו יוצאים לשתות ורוצים לתת את המפתחות לחבר שלא שתה, נוכל לבטח אותו בביטוח זמני. 

למה רוכשים ביטוח זמני לרכב?

בעיקרון, ניתן לכלול את כל הנהגים שהוזכרו מעלה בפוליסת ביטוח החובה, ובכך לייתר את כלל המצבים שבהם יש צורך בביטוח זמני לרכב. ואולם, פוליסה שכוללת נהגים צעירים וכדומה, תהיה יקרה יותר משמעותית ביחס לפוליסה שאינה כוללת אותם. לכן השיקול המרכזי ברכישת ביטוח זמני לרכב הוא חיסכון בעלויות – עדיך לנו לשלם בכל פעם מעט, לפי השימוש בפועל, מאשר לשלם הרבה במעמד רכישת הביטוח השנתי. 

איך רוכשים ביטוח זמני לרכב וכמה זה עולה? 

את הביטוח הזמני לרכב ניתן לרכוש בקלות אונליין באתרי חברות הביטוח, או דרך סוכן הביטוח הקבוע שלכם. מכיוון שבחלק מהמקרים הצורך בביטוח זמני מגיע באופן בלתי מתוכנן או מפתיע, האפשרות לרכוש את הביטוח אונליין מקלה על התהליך ומאפשרת לנו לוודא שהרכב שלנו מבוטח ועמוד בדרישות החוק בכל עת. חברות שונות מציעות גם אפשרות של רכישת ביטוח רכב זמני באפליקציה, באמצעות הודעת SMS, במייל או בהודעת ווטסאפ. 

עם זאת, שימו לב – אין חובה לרכוש את ביטוח הרכב הזמני באותה חברת ביטוח שבה נרכש ביטוח הרכב השנתי שלכם. 

מחירי הביטוח משתנים מחברה לחברה. בחלק מהחברות מוצעת "חבילה" של כמה ימים, למשל 4 ימים, שלה יש תג מחיר משלה. בנוסף, יש חברות שמציעות לרכוש ימי ביטוח בודדים, יש כאלה שמציעות הנחות מסוימות למחזיקי פוליסות ביטוח רכב קיימים, ויש מי שמציעות חבילות של ביטוח לחודש או חודשיים בכל פעם. המחירים משתנים לפי החברה, אך לשם אינדיקציה נציין כי מחירי הביטוח ל-3-4 ימים נעים בין 70 שקלים ל-140 שקלים. 

כל הכתוב בעמוד זה אינו מהווה שיווק השקעות ו/או שיווק ביטוח ו/או ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או תחליף לשיווק כאמור ו/או ייעוץ מס, בכפוף להוראות הדין והמתחשבים בנתונים ובצרכים הייחודיים של כל אדם.

ביטוח בריאות של הסתדרות המורים

ביטוח עסק: האם זה משתלם?

כבעל עסק, חשוב להבין את הסיכונים איתם מתמודדת החברה שלך. מתאונות עובדים ועד אסונות טבע, ישנם מספר רב של גורמים שיכולים להשפיע לרעה על העסק

קרא עוד »

תפריט נגישות

רוצה עוד מידע בנושא?

מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

*המידע יועבר לאיש מקצוע בעל רישיון שנמצא בפיקוח של רשות שוק ההון, ולא ייעשה בו שימוש מעבר לכך.

הראלהפניקסמגדלמנורה מבטחיםכלל ביטוחאיילוןהכשרה
לאיזה כיסויים בחברות הביטוח ניתן להתקבל ללא הצהרת בריאות וללא החרגות?כתבי שירות הנמכרים בצמוד לביטוחי הבריאות – רופא מלווה אישי, רפואה אישית אונליין, אבחון מהיר, רפואה משלימה, ביקור רופא בביתצירוף תינוק שנולד ללא הצהרת בריאות ולתכניות הבריאות בהן הוריו היו מבוטחים בזמן הלידה, תוך 60 ימים מהלידה (כפוף לתקופת אכשרה ותנאים הכלליים לתכניות הבריאות). בהתפתחות הילד – צירוף ללא הצהרות בריאות. כתבי שירות ללא הצהרת בריאותנספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ייעוץ אונליין, כתב שירות קונסיליום וכתב שירות אבחון מהיר ושירותים בעת אשפוזכל כתבי השירות ללא יוצא מן הכלל. נספח טופ לילד.כתב שירות רופא מומחה און ליין. כתב שירות אבחון ישיר, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ליווי אישי פלוס נספח חמ"ל בר גפןללא חיתום: נספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות אבחון מהיר, כתב שירות Online, נספח אבחונים וטיפולים להתפתחות הילד.אבחון מהיר, רופא מומחה דיגיטלי, ליווי רפואי אישי פרימיום
האם קנאביס מכוסה בביטוחים הפרטיים?אין, קנאביס קיים במסגרת נספח טיפולים פרימיום.בכיסוי הבסיס: תכשירי מזון רפואי ו/או ויטמנים ו/או מינרלים (בשילוב טיפול תרופתי) בתרופות אקטסרה: כיסוי לקנאביס רפואי לטיפול במחלה ו/או הקלה בתסמינים הנובעים ממחלה – 1,000 ₪ לחודש ועד 30,000 ₪ (השתתפות עצמית 100 ש"ח) קיים.
כיסוי לתרופות מאושרות מבוססות קנאביס.
קיים כיסוי לויטמינים, קנאביס רפואי בהרחבה של תרופה בהתאמה אישית.איןקנאביס.אין
מה תאכלס ההשתתפות העצמית בכיסוי תרופות בחברות הביטוח?במקרה של תרופה שעלותה מעל 10,000 ₪, לא תחול השתתפות עצמית. 400 ₪ עבור תרופה שאינה בסל הבריאות, 800 ₪ עבור תרופות אוף לייבל.ללא השתתפות עצמית לתרופות למחלת הסרטן. 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית עד 5,000 ₪ (בהוספת כיסוי "תרופות אקסטרה" – 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית רק עד 1,000 ₪ בלבד). תרופה גנרית- 20% השתתפות עצמית.התכנית אינה כוללת השתתפות עצמית. תרופות (תרופה שאינה כלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה הכלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה שהוגדרה כאוף לייבל, תרופה יתומה) שעלותן מעל 300 ₪ יכוסו במלואן מהשקל הראשון.300 ₪ למקרה ביטוח לחודש, אין השתתפות עצמית בגין תרופה לטיפול במחלת הסרטן. השתתפות עצמית ללא שינוי גם כשקיימת תרופה חליפית/גנרית בסל.300 ₪ לכל תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪. ללא הבדל אם קיימת חליפית/גנרית.350 ₪ למרשם חודשי לתרופה. 800 ₪ לתרופות מיוחדות שאושרו בסעיף 29ג' (א') תרופאה אונקולוגית – המטואונקולוגית – ללא השתתפות עצמית.תרופות שאינן בסל הבריאות או שהבוויתה שונה במקרה שעלות התרופה החודשית מעל 600 ₪ - ללא השתתפות עצמית. תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪ השתתפות עצמית של 300 ₪ למרשם לחודש (למעט תרופות אוף לייבל 600 ₪ למרשם לחודש).