[email protected]

רוגוזין 18, אשדוד

היעדר תביעות: החשיבות של עבר ביטוחי נקי בעת רכישת ביטוח רכב

בכל תהליך של רכישת ביטוח רכב, יתבקש הנהג להמציא "דו"ח היעדר תביעות", שתוכנו יקבע במידה רבה את הפרמיה אותה יידרש לשלם ● כך זה עובד

עבר ביטוחי נקי

רוצה עוד מידע בנושא היעדר תביעות: החשיבות של עבר ביטוחי נקי בעת רכישת ביטוח רכב? מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

אתם יכולים להוציא העדר תביעות מהחברה המבטחת שלכם. בדרך כלל, טופס היעדר תביעות מונפק מדי שנה לאחר תום תקופת הביטוח. אם אתם רוצים להוציא היעדר תביעות בכל זמן לאחר חידוש הפוליסה (כדי לרכוש פוליסה אחרת, למשל), תוכלו לפנות לחברה המבטחת שלכם ולבקש זאת.

Picture of דניאל איסלר

דניאל איסלר

דניאל איסלר, כותב ויוצר תוכן מקצועי בתחומי הפיננסים, הפנסיה והביטוח. דניאל מילא תפקיד של כותב וראש דסק שוק ההון באתר TheMarker שנים ארוכות, ולאחר מכן הפך לכותב ומנהל תוכן עצמאי בתחום. בין היתר כתב מאמרים וסיפק חומרים מקצועיים עבור בית ההשקעות אלטשולר שחם, קבוצות הפיננסים נטו וקלי, קבוצת שופרסל, חברת האשראי ישראכרט, חברות הביטוח "ביטוח ישיר" ו"תשע" ועוד.

מבחינת חברות הביטוח, ביטוח – ובמיוחד ביטוח רכב – הוא תהליך מתמיד של איזון בין סיכון לבין פיצוי. חברת הביטוח גובה פרמיה שנתית או חודשית, שאמורה לשקף את רמת הסיכון שמאמינה חברת הביטוח שקיים – לכך שהמבוטח יתבע אותה עבור פיצויים ביום מן הימים. לכן למשל, ביטוח של דבר יקר כמו יאכטה או בית יהיה יקר, וביטוח חיים מתייקר עם השנים, כי עם הזמן אנו מתקרבים ליום שבו ישולמו הפיצויים. 

בעולם הרכב, ישנם כמה שיקולים בקביעת גובה הפרמיה השנתית שתוצע למבוטח, וגם לעצם השאלה של האם אותו אדם יבוטח או לא. אחד מאלה הוא עבר ביטוחי. העבר הביטוחי הוא רשומה של כל תביעות הביטוח שהגיש בעבר, לרבות תביעות ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח חיים וכו'. בהקשר של ביטוח רכב, העבר הביטוחי מתייחס אך ורק לתביעות ביטוח רכב שהוגשו על שמו של הנהג.

מדוע חשוב לשים לב לעבר ביטוחי?

העבר הביטוחי הוא גורם חשוב בעת רכישת ביטוח רכב. חברות הביטוח משתמשות בעבר הביטוחי של המבוטח הפוטנציאלי כדי להעריך את הסיכון שהוא מייצג עבורן. ככל שיש למבוטח יותר תביעות עבר, כך הסיכון שהוא ייכנס לתאונה בעתיד גבוה יותר. כאמור, חברות הביטוח משתמשות בהיסטוריית תביעות המבוטח כדי לקבוע את גובה פרמיית הביטוח שלו. במהלך תהליך הרכישה של הפוליסה, חברת הביטוח תבקש מהנהג להמציא "דו"ח היעדר תביעות". מבוטח עם היעדר תביעות יהיה זכאי להנחה בביטוח, בעוד שמבוטח עם היסטוריה של תביעות ייאלץ לשלם פרמיה גבוהה יותר.

חברות הביטוח בודקות את העבר הביטוחי של המבוטח הפוטנציאלי כדי להעריך את הסיכוי שהוא ייכנס לתאונה בעתיד. חברות הביטוח רוצות להבטיח שהן לא יספקו ביטוח לאנשים בעלי סיכון גבוה לתאונה, שכן הדבר עלול להוביל להפסדים כספיים גדולים לחברה.

כיצד ניתן לשמור על עבר ביטוחי נקי?

"היעדר תביעות" הוא מצב בו מבוטח לא הגיש תביעת ביטוח לרכב שלו בשלושת השנים האחרונות. מצב זה נחשב לחיובי מבחינת חברות הביטוח, שכן הוא מעיד על כך שהמבוטח הוא נהג זהיר וזהיר, שפחות סביר שיגרום לתאונה או נזק לרכב שלו.

הדרך הטובה ביותר לשמור על עבר ביטוחי נקי היא לנהוג בזהירות ולהימנע ממעורבות בתאונות דרכים. אם נקלעתם לתאונה, חשוב לפעול לפי הוראות החוק ולדווח על התאונה לחברת הביטוח שלכם. 

במקרים בהם הנזק לרכב עקב תאונה הוא מינורי, ייתכן שחברת הביטוח תציע לפצות אתכם על הנזק שנגרם "מבלי להפעיל את הביטוח". כלומר, ייתכן שתידרשו להשתתפות עצמית גבוהה יותר, אך לא תירשם לכם תביעה של הביטוח בתיק, וכך בעת חידוש הביטוח תגיעו שוב תחת ההגדרה של "היעדר תביעות". 

איך ניתן להוכיח עבר ביטוחי נקי?

אתם יכולים להוציא העדר תביעות מהחברה המבטחת שלכם. בדרך כלל, טופס היעדר תביעות מונפק מדי שנה לאחר תום תקופת הביטוח. אם אתם רוצים להוציא היעדר תביעות בכל זמן לאחר חידוש הפוליסה (כדי לרכוש פוליסה אחרת, למשל), תוכלו לפנות לחברה המבטחת שלכם ולבקש זאת.

דרך נוספת להגיע לדו"ח היעדר התביעות שלכם הוא באמצעות האתר הממשלתי "הר הביטוח". לאחר תהליך הזדהות קצר ופשוט, תוכלו להיחשף באתר לכלל הביטוחים הרשומים על שמכם, ולהנפיק את הדו"ח הרלוונטי. לפי הכתוב באתר, הממשק מציע אפשרות להנפקת דו"ח מרוכז של העבר הביטוחי ללא צורך בבירור החברה בה נרכש הביטוח בשלוש שנים הקודמות, ובכך הוא חוסך את הצורך במעבר לאזור האישי בכל אחת מחברות הביטוח או פניה ישירה לסוכן הביטוח או חברת הביטוח על מנת לקבל את הדו"ח.

במקרה שזהו הרכב הראשון שנמצא ברשותכם, לא תוכלו להציג שלוש שנים של ביטוח ללא תביעות. במקרים כאלה, חברות הביטוח יסכימו לקבל את העבר הביטוחי של הנהג שברכבו נהגתם עד כה. כך למשל, נהג שהשתמש ברכב של אביו במשך 5 שנים, וכעת רוכש לראשונה רכב משלו: חברת הביטוח תסכים לקבל את היעדר התביעות על ביטוח הרכב של האב, כהיעדר תביעות עבור הבן ברכישת הביטוח. 

סיכום

העבר הביטוחי הוא גורם חשוב בעת רכישת ביטוח רכב. חברות הביטוח בודקות את העבר הביטוחי של המבוטח הפוטנציאלי כדי להעריך את הסיכון שהוא מייצג. ככל שיש למבוטח יותר תביעות עבר, כך הסיכון שהוא ייכנס לתאונה בעתיד גבוה יותר. הדרך הטובה ביותר לשמור על עבר ביטוחי נקי היא לנהוג בזהירות ולהימנע ממעורבות בתאונות דרכים. אם נקלעתם לתאונה, חשוב לפעול לפי הוראות החוק ולדווח על התאונה לחברת הביטוח שלכם.

כל הכתוב בעמוד זה אינו מהווה שיווק השקעות ו/או שיווק ביטוח ו/או ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או תחליף לשיווק כאמור ו/או ייעוץ מס, בכפוף להוראות הדין והמתחשבים בנתונים ובצרכים הייחודיים של כל אדם.

תפריט נגישות

רוצה עוד מידע בנושא?

מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

*המידע יועבר לאיש מקצוע בעל רישיון שנמצא בפיקוח של רשות שוק ההון, ולא ייעשה בו שימוש מעבר לכך.

הראלהפניקסמגדלמנורה מבטחיםכלל ביטוחאיילוןהכשרה
לאיזה כיסויים בחברות הביטוח ניתן להתקבל ללא הצהרת בריאות וללא החרגות?כתבי שירות הנמכרים בצמוד לביטוחי הבריאות – רופא מלווה אישי, רפואה אישית אונליין, אבחון מהיר, רפואה משלימה, ביקור רופא בביתצירוף תינוק שנולד ללא הצהרת בריאות ולתכניות הבריאות בהן הוריו היו מבוטחים בזמן הלידה, תוך 60 ימים מהלידה (כפוף לתקופת אכשרה ותנאים הכלליים לתכניות הבריאות). בהתפתחות הילד – צירוף ללא הצהרות בריאות. כתבי שירות ללא הצהרת בריאותנספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ייעוץ אונליין, כתב שירות קונסיליום וכתב שירות אבחון מהיר ושירותים בעת אשפוזכל כתבי השירות ללא יוצא מן הכלל. נספח טופ לילד.כתב שירות רופא מומחה און ליין. כתב שירות אבחון ישיר, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ליווי אישי פלוס נספח חמ"ל בר גפןללא חיתום: נספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות אבחון מהיר, כתב שירות Online, נספח אבחונים וטיפולים להתפתחות הילד.אבחון מהיר, רופא מומחה דיגיטלי, ליווי רפואי אישי פרימיום
האם קנאביס מכוסה בביטוחים הפרטיים?אין, קנאביס קיים במסגרת נספח טיפולים פרימיום.בכיסוי הבסיס: תכשירי מזון רפואי ו/או ויטמנים ו/או מינרלים (בשילוב טיפול תרופתי) בתרופות אקטסרה: כיסוי לקנאביס רפואי לטיפול במחלה ו/או הקלה בתסמינים הנובעים ממחלה – 1,000 ₪ לחודש ועד 30,000 ₪ (השתתפות עצמית 100 ש"ח) קיים.
כיסוי לתרופות מאושרות מבוססות קנאביס.
קיים כיסוי לויטמינים, קנאביס רפואי בהרחבה של תרופה בהתאמה אישית.איןקנאביס.אין
מה תאכלס ההשתתפות העצמית בכיסוי תרופות בחברות הביטוח?במקרה של תרופה שעלותה מעל 10,000 ₪, לא תחול השתתפות עצמית. 400 ₪ עבור תרופה שאינה בסל הבריאות, 800 ₪ עבור תרופות אוף לייבל.ללא השתתפות עצמית לתרופות למחלת הסרטן. 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית עד 5,000 ₪ (בהוספת כיסוי "תרופות אקסטרה" – 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית רק עד 1,000 ₪ בלבד). תרופה גנרית- 20% השתתפות עצמית.התכנית אינה כוללת השתתפות עצמית. תרופות (תרופה שאינה כלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה הכלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה שהוגדרה כאוף לייבל, תרופה יתומה) שעלותן מעל 300 ₪ יכוסו במלואן מהשקל הראשון.300 ₪ למקרה ביטוח לחודש, אין השתתפות עצמית בגין תרופה לטיפול במחלת הסרטן. השתתפות עצמית ללא שינוי גם כשקיימת תרופה חליפית/גנרית בסל.300 ₪ לכל תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪. ללא הבדל אם קיימת חליפית/גנרית.350 ₪ למרשם חודשי לתרופה. 800 ₪ לתרופות מיוחדות שאושרו בסעיף 29ג' (א') תרופאה אונקולוגית – המטואונקולוגית – ללא השתתפות עצמית.תרופות שאינן בסל הבריאות או שהבוויתה שונה במקרה שעלות התרופה החודשית מעל 600 ₪ - ללא השתתפות עצמית. תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪ השתתפות עצמית של 300 ₪ למרשם לחודש (למעט תרופות אוף לייבל 600 ₪ למרשם לחודש).