[email protected]

רוגוזין 18, אשדוד

ביטוח מחלות קשות לילדים: מטרייה ליום גשום

מה כולל ביטוח מחלות קשות לילדים ואילו כללים ותנאים ייחודיים מתקיימים ברכישת המוצר הזה עבור ילדינו? ● מדריך מקוצר

ביטוח מחלות קשות

רוצה עוד מידע בנושא ביטוח מחלות קשות לילדים: מטרייה ליום גשום? מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

אנחנו מאחלים לכולנו שלעולם לא נצטרך להשתמש בביטוח מחלות קשות, לא למבוגרים ולא לילדים. עם זאת, הפחד מן הלא נודע לא צריך לעצור בעדנו מלעשות את המעשה הנכון. ביטוח תאונות קשות הוא כמו נשיאת מטרייה ביום בהיר – מעט מאמץ, שישתלם מאוד ברגע שיתחיל גשם. 

Picture of דניאל איסלר

דניאל איסלר

דניאל איסלר, כותב ויוצר תוכן מקצועי בתחומי הפיננסים, הפנסיה והביטוח. דניאל מילא תפקיד של כותב וראש דסק שוק ההון באתר TheMarker שנים ארוכות, ולאחר מכן הפך לכותב ומנהל תוכן עצמאי בתחום. בין היתר כתב מאמרים וסיפק חומרים מקצועיים עבור בית ההשקעות אלטשולר שחם, קבוצות הפיננסים נטו וקלי, קבוצת שופרסל, חברת האשראי ישראכרט, חברות הביטוח "ביטוח ישיר" ו"תשע" ועוד.

אין דבר שחשוב לנו יותר מאשר הילדים שלנו ובריאותם. כשאנחנו באים לרכוש ביטוח בריאות לילדים אנחנו נתקלים ברגשות מנוגדים – מצד אחד אנו יודעים שזהו צעד חשוב שמגן על בריאותם, מצד שני קשה לחשוב על כל המחלות, הפציעות והטיפולים הלא פשוטים שמפורטים בפוליסה. הדבר נכון על אחת כמה וכמה, כשמדובר בביטוח מחלות קשות. 

בכתבה זו נטפל בנושא המורכב, ונרד לעומקו של המוצר הביטוחי הזה – ביטוח מחלות קשות לילדים. נבין מהו ביטוח בריאות פרטי, מה כולל רכיב הכיסוי של מחלות קשות ואילו כללים ותנאים ייחודיים מתקיימים ברכישת המוצר הזה עבור ילדינו. 

מה זה ביטוח מחלות קשות?

מערך ביטוחי הבריאות בישראל מורכב משלוש קומות: ביטוח בריאות חובה (קופת חולים); שירותי בריאות נוספים (שב"ן, שהם מסלולי הפרימיום בקופות החולים); וביטוחי בריאות פרטיים. ביטוח בריאות פרטי הינו פוליסה שנמכרת כמוצר ביטוחי אישי ונפרד מהכיסויים הרפואיים שמציעות קופות החולים. 

ביטוחי הבריאות הפרטיים מורכבים ממגוון רחב של כיסויים, שהמבוטח יכול לבחור אילו מהם להוסיף לפוליסה. למשל, ניתוחים מיוחדים בארץ ובחו"ל, תרופות שהינן מחוץ לסל, השתלות, טיפולי שיניים, טיפולים אלטרנטיביים וכן הלאה. רוב הביטוחים האלה עובדים בצורה של שיפוי מלא או חלקי: המבוטח מקבל טיפול או שירות רפואי, וחברת הביטוח מחזירה לו חלק גדול מהכסף או את מלוא הסכום. 

בין אלה קיים גם ביטוח מחלות קשות. ואולם, ביטוח זה מפצה את המבוטח בצורה של מענק – מרגע שהתגלתה מחלה שמוגדרת "קשה" לפי תנאי הפוליסה, המבוטח מקבל פיצוי כספי חד-פעמי בסכום שקובעת חברת הביטוח בתהליך החיתום של הפוליסה. הסכום הזה יתבסס על הכפלת המשכורת החודשית של המבוטח פי 2 או פי 3.

רשימת המחלות שנכללות תחת ההגדרה של מחלות קשות לצורכי פיצויים משתנה מחברת ביטוח אחת לאחרת, ומשתנה באופן שנתי בהתאם לשכיחות של מחלה כזו אחרת באוכלוסייה. עם זאת, ישנן שמונה מחלות שאותן מחייב הרגולטור לכלול בכל פוליסת ביטוח מחלות קשות (על פי חוזר עריכת תוכנית לביטוח מחלות קשות, אוגוסט 2013, רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון):

  1. סרטן
  2. ניתוח מסתמי לב
  3. התקף לב
  4. ניתוח מעקפים
  5. שבץ מוחי
  6. ניתוח אבי העורקים
  7. טרשת נפוצה
  8. קרדיומיופטיה (ליקוי בשריר הלב)

 

ביטוח מחלות קשות לילדים

גם ילדים יכולים להיות מבוטחים בביטוח בריאות פרטי, ובכלל זאת גם תחת כיסוי מחלות קשות. אמנם קשה לנו לתאר ילד שלוקה בהתקף לב, אבל התופעה קיימת. אך חשוב מכך, לצערנו מחלות כמו סרטן דווקא כן קיימות במספרים גדלים והולכים אצל ילדים. מהנתונים האחרונים שפירסמה האגודה למלחמה בסרטן עולה כי לפחות 6.5% מכלל מקרי המוות בקרב בני 0-19 בישראל הם כתוצאה מסרטן. 

לכן רכישה של כיסוי מחלות קשות, גם לילדים, היא חשובה כל כך. בעוד הפיצוי שניתן לאדם מבוגר בא לסייע למשפחה בזמנים של אובדן הכנסה, הפיצוי במקרה של ילד יכול להוות את ההבדל בין נפילה לתהום של הוצאות שלא מפסיקות, לבין היכולת לשלם על טיפולים מצילי חיים. בנוסף, אדם מבוגר שמתגלה אצלו מחלה קשה זכאי לסוגים שונים של סיוע כספי מביטוח לאומי, למשל. אצל ילד, הדבר אינו כך.

היתרונות ברכישת ביטוח מחלות קשות לילדים

  • הפיצוי: ראשית, כמובן, היתרון של להגיע למצב של מחלה קשה חלילה, ולקבל מיד פיצוי כספי. מחלה קשה יכולה להתגלות אצל ילדים עוד בימים הראשונים לחייהם, ולכן רכישת הפוליסה מוקדם ככל הניתן היא לעתים המעד החכם ביותר. 
  • החיתום: בתהליך חיתום של פוליסת ביטוח בריאות פרטית, המבוטח עובר שאלון רפואי, שבו נקבעת רמת כשירותו הגופנית. ככל שאדם בריא יותר, כך הפרמיות שלו נמוכות יותר. אצל ילדים, כמובן שסביר מאוד לקבל תוצאות טובות – ללא מחלות, ללא עישון, בלי תחביבים מסוכנים… כשאותו ילד מבוטח יגיע לגיל שבו הפוליסה של ביטוח מחלות קשות אינו חלה עליו יותר – למשל גיל 18 – הוא יוכל לעבור לביטוח מחלות קשות למבוגרים מבלי לעבור תהליך חיתום מחודש. כך הוא יכול לשמור על פרמיות נמוכות בהמשך הדרך. 
  • המחיר: של ביטוח מחלות קשות לילדים גם הוא מהווה יתרון. בעוד אצל מבוגרים מחירי ביטוחים כאלה יכולים להגיע לסכומים חודשיים גבוהים יחסית, אצל ילדים המחירים נמוכים בהרבה. הסיבה היא הסיכויים הקטנים שלהם מבחינה סטטיסטית ללקות במחלות מהסוג הזה. ככלל אצבע, החברות בדרך כלל גובות כ-4-6 שקלים לחודש, על כל 100,000 שקלים בסכום הפיצוי שנקבע. 

 

לסיכום

אנחנו מאחלים לכולנו שלעולם לא נצטרך להשתמש בביטוח מחלות קשות, לא למבוגרים ולא לילדים. עם זאת, הפחד מן הלא נודע לא צריך לעצור בעדנו מלעשות את המעשה הנכון. ביטוח תאונות קשות הוא כמו נשיאת מטרייה ביום בהיר – מעט מאמץ, שישתלם מאוד ברגע שיתחיל גשם. 

כל הכתוב בעמוד זה אינו מהווה שיווק השקעות ו/או שיווק ביטוח ו/או ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או תחליף לשיווק כאמור ו/או ייעוץ מס, בכפוף להוראות הדין והמתחשבים בנתונים ובצרכים הייחודיים של כל אדם.

תפריט נגישות

רוצה עוד מידע בנושא?

מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

*המידע יועבר לאיש מקצוע בעל רישיון שנמצא בפיקוח של רשות שוק ההון, ולא ייעשה בו שימוש מעבר לכך.

הראלהפניקסמגדלמנורה מבטחיםכלל ביטוחאיילוןהכשרה
לאיזה כיסויים בחברות הביטוח ניתן להתקבל ללא הצהרת בריאות וללא החרגות?כתבי שירות הנמכרים בצמוד לביטוחי הבריאות – רופא מלווה אישי, רפואה אישית אונליין, אבחון מהיר, רפואה משלימה, ביקור רופא בביתצירוף תינוק שנולד ללא הצהרת בריאות ולתכניות הבריאות בהן הוריו היו מבוטחים בזמן הלידה, תוך 60 ימים מהלידה (כפוף לתקופת אכשרה ותנאים הכלליים לתכניות הבריאות). בהתפתחות הילד – צירוף ללא הצהרות בריאות. כתבי שירות ללא הצהרת בריאותנספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ייעוץ אונליין, כתב שירות קונסיליום וכתב שירות אבחון מהיר ושירותים בעת אשפוזכל כתבי השירות ללא יוצא מן הכלל. נספח טופ לילד.כתב שירות רופא מומחה און ליין. כתב שירות אבחון ישיר, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ליווי אישי פלוס נספח חמ"ל בר גפןללא חיתום: נספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות אבחון מהיר, כתב שירות Online, נספח אבחונים וטיפולים להתפתחות הילד.אבחון מהיר, רופא מומחה דיגיטלי, ליווי רפואי אישי פרימיום
האם קנאביס מכוסה בביטוחים הפרטיים?אין, קנאביס קיים במסגרת נספח טיפולים פרימיום.בכיסוי הבסיס: תכשירי מזון רפואי ו/או ויטמנים ו/או מינרלים (בשילוב טיפול תרופתי) בתרופות אקטסרה: כיסוי לקנאביס רפואי לטיפול במחלה ו/או הקלה בתסמינים הנובעים ממחלה – 1,000 ₪ לחודש ועד 30,000 ₪ (השתתפות עצמית 100 ש"ח) קיים.
כיסוי לתרופות מאושרות מבוססות קנאביס.
קיים כיסוי לויטמינים, קנאביס רפואי בהרחבה של תרופה בהתאמה אישית.איןקנאביס.אין
מה תאכלס ההשתתפות העצמית בכיסוי תרופות בחברות הביטוח?במקרה של תרופה שעלותה מעל 10,000 ₪, לא תחול השתתפות עצמית. 400 ₪ עבור תרופה שאינה בסל הבריאות, 800 ₪ עבור תרופות אוף לייבל.ללא השתתפות עצמית לתרופות למחלת הסרטן. 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית עד 5,000 ₪ (בהוספת כיסוי "תרופות אקסטרה" – 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית רק עד 1,000 ₪ בלבד). תרופה גנרית- 20% השתתפות עצמית.התכנית אינה כוללת השתתפות עצמית. תרופות (תרופה שאינה כלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה הכלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה שהוגדרה כאוף לייבל, תרופה יתומה) שעלותן מעל 300 ₪ יכוסו במלואן מהשקל הראשון.300 ₪ למקרה ביטוח לחודש, אין השתתפות עצמית בגין תרופה לטיפול במחלת הסרטן. השתתפות עצמית ללא שינוי גם כשקיימת תרופה חליפית/גנרית בסל.300 ₪ לכל תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪. ללא הבדל אם קיימת חליפית/גנרית.350 ₪ למרשם חודשי לתרופה. 800 ₪ לתרופות מיוחדות שאושרו בסעיף 29ג' (א') תרופאה אונקולוגית – המטואונקולוגית – ללא השתתפות עצמית.תרופות שאינן בסל הבריאות או שהבוויתה שונה במקרה שעלות התרופה החודשית מעל 600 ₪ - ללא השתתפות עצמית. תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪ השתתפות עצמית של 300 ₪ למרשם לחודש (למעט תרופות אוף לייבל 600 ₪ למרשם לחודש).