[email protected]

רוגוזין 18, אשדוד

דף הבית » ביטוחים » ביטוח מחלות קשות

ביטוח מחלות קשות

אחת התכונות החשובות ביותר של ביטוח – כל ביטוח – היא שהוא מכין אותנו לבלתי צפוי. הרי אם היינו יודעים מראש שהגג בבית ידלוף או שלרכב ייגרם נזק בפח – היינו נמנעים מהמצבים האלה מלכתחילה. ביטוח בא להגן עלינו מכל התרחישים שלא חשבנו שיקרו לנו, ובכל זאת קרו. 

התכונה הזו באה לידי ביטוי באופן מודגש אף יותר במקרה של ביטוח מחלות קשות. הכיסוי הזה – שמשווק כחלק מביטוחי הבריאות הפרטיים בישראל – יגן עלינו מפני מצבים רפואיים שלא חשבנו מעולם שנלקה בהם. ואולי גם לא רצינו לחשוב – כי מי רוצה לדמיין שאולי בעתיד הנראה לעין הוא יחלה בסרטן, יסבול משבץ או יזדקק לניתוח מעקפים, חלילה? במיוחד עבור אנשים בריאים וצעירים, רכישת ביטוח כזה נשמעת מנותקת מהמציאות.

ואולם לצערנו, המציאות מלמדת אותנו שלא כך הדבר. מחלות הסוג שמכסה ביטוח מחלות קשות, יכולות להתגלות אצל כל אדם, במכל מין ובכל גיל. השיבוש שגילוי מחלה כזו יכול לחולל בחייו של אדם ובמצבו הכלכלי – הוא עצום. הצורך להפסיק לעבוד, ההוצאות הרפואיות הראשוניות, אובדן היכולת להתפרנס ועוד – בדיוק כדי להקל על המבוטח ברגעים הקשים ביותר בחייו, קיים ביטוח מחלות קשות.

אז איך רוכשים ביטוח מחלות קשות, אילו מחלות הוא מכסה, כמה זה עולה ולמי זה רלוונטי? כדי לעשות סדר אמיתי בתחום, הכנו עבורכם את המדריך המלא לביטוח מחלות קשות [מעודכן ל-2023].

Picture of נכתב על ידי דניאל איסלר

נכתב על ידי דניאל איסלר

כותב ויוצר תוכן מקצועי בתחומי הפיננסים, הפנסיה והביטוח. דניאל מילא תפקיד של כותב וראש דסק שוק ההון באתר TheMarker שנים ארוכות, ולאחר מכן הפך לכותב ומנהל תוכן עצמאי בתחום. בין היתר כתב מאמרים וסיפק חומרים מקצועיים עבור בית ההשקעות אלטשולר שחם, קבוצות הפיננסים נטו וקלי, קבוצת שופרסל, חברת האשראי ישראכרט, חברות הביטוח "ביטוח ישיר" ו"תשע" ועוד.

כל הכתוב בעמוד זה אינו מהווה שיווק השקעות ו/או שיווק ביטוח ו/או ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או תחליף לשיווק כאמור ו/או ייעוץ מס, בכפוף להוראות הדין והמתחשבים בנתונים ובצרכים הייחודיים של כל אדם.

סוכנויות ביטוח מחלות קשות מומלצות

כרגע אין סוכנויות מומלצות בתחום זה

מה בעמוד הזה?

כמה עולה ביטוח מחלות קשות?

ביטוח מחלות קשות מתבסס על תשלום פרמיה חודשית, וקבלת פיצוי כספי חד פעמי שמקרה של גילוי מחלה. אצל חלק מחברות הביטוח יהיה תקף לכל ימי חייו של אדם, ואצל חלק הביטוח תקף רק עד גיל 75. כך או כך, כיצד מחשבים את גובה הפרמיה החודשית?

ישנם כמה מאפיינים עיקריים שעליהם יתבסס חישוב הפרמיה. 

  1. סכום הפיצוי – בביטוח מחלות קשות, סכום הפיצוי האפשרי משתנה בין חברה לחברה. בהתאם לגובה הפיצוי, הפרמיה החודשית תהיה גבוהה או נמוכה יותר. 
  2. גיל – עבור אדם צעיר תיקבע פרמיה נמוכה יותר מאשר עבור אדם מבוגר, מתוך ההנחה שסיכוייו של אדם צעיר לחלות במחלה קשה קטן מזה של אדם מבוגר. 
  3. מין – לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מ-2021, תוחלת החיים הממוצעת של גברים היא 80.5 שנים, ושל נשים 84.6 שנים. אם כן, באופן סטטיסטי, הסיכוי של גבר לחלות בתוך תקופת הכיסוי הוא גבוה מהסיכוי של אישה לחלות. לכן, הפרמיות המוצעות לנשים בביטוחי מחלות קשות נמוכות יותר ברוב המקרים. 
  4. בריאות – כמובן שבבואה לבטח אדם בביטוח מחלות קשות, חברת הביטוח מתעניינת במצבו הרפואי. לכן לפני רכישת פוליסת ביטוח הבריאות המבוטח עובר שאלון בריאות מפורט ומתבקש להמציא מסמכים רפואיים שיתמכו בהצהרותיו לגבי בריאותו הגופנית. אדם ללא רקע של מחלות, שמשקלו נמצא בטווח הבריא, שמנהל אורח חיים בריא – ישלם פחות מאדם שבריאותו פחות תקינה. עם זאת, השאלון ממולא רק פעם אחת, בעת ההצטרפות לפוליסה, וכל מחלה או מצב בריאותי שהחלו לאחר כניסת הביטוח לתוקף – לא ישנו את גובה הפרמיה שנקבע. 
  5. עישון – בהמשך לעיקרון הנוגע לבריאות המבוטח, מעשנים יצטרכו לשלם פרמיה גבוהה יותר. זאת מכיוון שעישון הוא אינדיקטור סטטיסטי ל בטרם עת, ולכן חברת הביטוח לוקחת יותר סיכון בביטוח מעשנים מבחינתה. 

 

כפי שצוין, מחיר הפוליסה ישתנה ממבוטח למבוטח בהתאם למאפיינים הספציפיים של כל אחד. עם זאת, לשם קבלת מושג ראשוני, ניתן לציין שמחיר פרמיה חודשית עבור ביטוח מחלות קשות (כחלק מביטוח בריאות פרטי) נע בין 30 ל-60 שקלים ברוב חברות הביטוח.

רוצה עוד מידע בנושא ביטוח מחלות קשות? מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

*המידע יועבר לאיש מקצוע בעל רישיון שנמצא בפיקוח של רשות שוק ההון, ולא ייעשה בו שימוש מעבר לכך.

מהו ביטוח מחלות קשות? 

ביטוח מחלות קשות הוא כיסוי שיכול להירכש כחלק מביטוח בריאות פרטי. זוהי פוליסה העומדת בפני עצמה, והיא מבוססת על מנגנון של פיצוי חד-פעמי בסכום קבוע מראש, בכל מקרה שבו לוקה המטופל באחת מרשימה ארוכה של מחלות שכלולות בביטוח. הדבר דומה לביטוח חיים, שגם הוא מתבסס על סכום פיצוי חד-פעמי. 

עם זאת, במקרה של ביטוח מחלות קשות, סכום הפיצוי לא נקבע על ידי המבוטח אלא על ידי חברת הביטוח. לרוב, הסכום הזה יתבסס על הכפלת המשכורת החודשית של המבוטח פי 2 או פי 3. כלומר, אדם שמכניס 15,000 שקלים בחודש, הסכום שינקב עבורו כפיצוי יהיה 45-50 אלף שקלים. ההיגיון מאחורי קביעת הסכום משקף את התפקיד של הביטוח – להוות "גשר" כלכלי עבור מבוטח שלקה במחלה קשה.

במקרה של אובדן היכולת לעבוד, ביטוח "אובדן כושר עבודה" שכלול בחיסכון הפנסיוני יעניק למבוטח ולמשפחתו קצבה חודשית, שאמורה לכסות את צרכיו. בדומה לכך, המבוטח עשוי להיות זכאי לקצבה מהביטוח הלאומי. ואולם, קבלת זכויות אלה לוקחת זמן – ברוב המקרים בסביבות 3 חודשים – ובין גילוי המחלה לבין קבלת הסטטוס של אובדן כושר עבודה, יש צורך במימון היומיום. 

לשם כך, וכן לשם מימון ההוצאות הרפואיות הראשוניות, נועד הסכום החד-פעמי שניתן במסגרת ביטוח מחלות קשות. 

למה ביטוח מחלות קשות הוא חשוב?

ביטוח מחלות קשות הוא סוג של ביטוח המעניק הגנה כלכלית ליחידים במקרה של מחלה קשה. בעת הפעלת הפוליסה, הביטוח משלם סכום חד פעמי במידה והמבוטח מאובחן כחולה במחלה קשה המכוסה במסגרתה, בהתאם לרשימת מחלות שנקבעת מראש. ביטוח זה יכול לספק שקט נפשי ליחידים ולמשפחותיהם בתקופה קשה מאוד, ולאפשר להם להתמקד בהחלמה ולא בדאגות כלכליות.

קשה להפריז בחשיבותו של ביטוח מחלות קשות: למחלה קשה יכולה להיות השפעה משמעותית על חייו של אדם, הן פיזית והן כלכלית. עלויות הטיפול הרפואי, וכן כל ההוצאות הנלוות כגון נסיעות, לינה ואובדן הכנסה, יכולות להצטבר במהירות. ביטוח מחלות קשות מספק תשלום חד פעמי שיכול לסייע בכיסוי עלויות אלו ולספק יציבות כלכלית בתקופה מאתגרת.

ביטוח מחלות קשות יכול להיות שימושי במיוחד עבור אנשים שיש להם ילדים ובני זוג שתלויים בהם כלכלית, או שיש להם התחייבויות כספיות משמעותיות, כגון משכנתא או חובות אחרים. במקרה של מחלה קשה, ייתכן שיהיה קושי לגשר על תקופה ללא הכנסה, והתשלום שמתקבל מהפוליסה יכול לסייע בכיסוי הוצאות שוטפות ולהגן כלכלית על המבוטח ולמשפחתו.

אילו מחלות הן הנפוצות ביותר שאותן מכסה ביטוח מחלות קשות?

לפי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, כ-30,000 חולי סרטן מאובחנים מדי שנה בישראל, וכ-11,000 נפטרים מהמחלה מדי שנה. סרטן הוא הגורם המוביל לתביעות מחלות קשות, והטיפול במחלה עלול להיות יקר וארוך. ביטוח מחלות קשות יכול לספק תמיכה כספית לכיסוי עלויות רפואיות, כמו גם הוצאות אחרות כגון נסיעות ולינה לצורך טיפול.

לפי נתוני משרד הבריאות, סיבת המוות השנייה השכיחה ביותר בישראל אחרי סרטן היא מחלות לב והתקפי לב. זהו מקרה נוסף בו ביטוח מחלות קשות יכול להועיל – במקרה של התקף לב או שבץ מוחי. מצבים אלו עלולים לגרום לנזק משמעותי לבריאותו של הפרט ולרוב דורשים טיפול רפואי ושיקום מתמשכים. התשלום החד פעמי מביטוח מחלות קשות יכול לסייע בכיסוי עלויות אלו.

ביטוח מחלות קשות יכול להיות שימושי גם עבור אנשים שעובדים בעיסוקים במתח גבוה או בסיכון גבוה. אנשים אלה עשויים להיות מועדים יותר לסוגים מסוימים של מחלות או מצבים, כגון מחלות לב או סרטן. 

אילו כיסויים כלולים בביטוח מחלות קשות?

ביטוח מחלות קשות הוא אחד הרכיבים שניתן להוסיף לביטוח בריאות פרטי. כלומר, לא ניתן לרכוש ביטוח מחלות קשות דרך שירותי הבריאות של קופות החולים, ואף לא דרך שב"ן של קופות החולים. 

ביטוח בריאות פרטי נרכש באופן אישי על ידי פניה לסוכן ביטוח או לאחת מחברות הביטוח, או באופן קבוצתי מטעם מקומות עבודה מסוימים. ביטוח זה מכיל שירותים וכיסויים שאינם ניתנים במסגרת ביטוח הבריאות הממלכתי או השב"ן, כאשר הרכב הכיסויים והתשלום החודשי אותו משלם המבוטח משתנים ממבוטח למבוטח, בהתאם לתנאים הנהוגים בכל חברה וביחס לצרכי הלקוח ולנתוניו הרפואיים. 

הביטוחים והכיסויים הניתנים במסגרת ביטוח בריאות פרטי כוללים בין השאר ביטוח מחלות קשות, ביטוח ניתוחים וטיפולי חירום המהווה ביטוח נפוץ במיוחד ומכיל פוליסה אחידה בכל חברות הביטוח, טיפולים הניתנים בחו"ל, טיפולי שיניים וביטוח תאונות אישיות. 

רכישת ביטוח רפואי פרטי, עם או בלי כיוסי למחלות קשות, מותנית בביצוע חיתום – כלומר, בחינת המצב הרפואי של המבוטח. במצבים מסוימים, חברת הביטוח רשאית שלא לבטח אדם בשל מצבו הרפואי או להתנות את קיום הביטוח בתנאים מסוימים.

ביטוח מחלות קשות מבוסס על הענקת סכום פיצוי חד-פעמי למבוטח בעת גילוי של אחת מעשרות מחלות המצוינות ברשימה הכלולה בפוליסה. 

חשוב לדעת! מבוטח אחד יכול להיות מבוטח תחת שתי פוליסות ביטוח מחלות קשות או יותר, ובעת גילוי מחלה הוא זכאי לקבל את סכומי הפיצוי הנקובים בכל הפוליסות במקביל. 

רשימת המחלות שנכללות תחת ההגדרה של מחלות קשות לצורכי פיצויים משתנה מחברת ביטוח אחת לאחרת, ומשתנה באופן שנתי בהתאם לשכיחות של מחלה כזו אחרת באוכלוסייה. עם זאת, ישנן כמה מחלות שאותן מחייב הרגולטור לכלול בכל פוליסת ביטוח מחלות קשות (על פי חוזר עריכת תוכנית לביטוח מחלות קשות, אוגוסט 2013, רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון). מעבר לכך, כל חברה מייצרת עבור מבוטחיה את הרשימה הסופי.

המחלות שאותן מכסה כל פוליסת ביטוח מחלות קשות, לפי חוק:

  • סרטן
  • ניתוח מסתמי לב
  • התקף לב
  • ניתוח מעקפים
  • שבץ מוחי
  • ניתוח אבי העורקים
  • טרשת נפוצה
  • קרדיומיופטיה (ליקוי בשריר הלב)

 

מעבר לכך, בכל חברה קיימת רשימה מורחבת של מגוון מחלות אחרות שמכוסות על ידי הביטוח. בדרך כלל מדובר על 50-100 מחלות, נדירות יותר ופחות. אספנו כאן מדגם מייצג של מחלות מכלל חברות הביטוח, 

אילו מחלות חברות הביטוח מכסות מעבר לרשימת החובה?

  • אובדן דיבור
  • חירשות
  • עיוורון
  • השתלת מח עצמות
  • סוכרת נעורים עד גיל 20
  • אי ספיקת כבד פולמיננטית
  • אי ספיקת כליות סופנית
  • טיפול במפרצת מוחית
  • עמילואידוזיס ראשונית
  • איבוד גפיים
  • יתר לחץ דם ריאתי ראשוני
  • פגיעה מוחית מתאונה
  • אילמות
  • כוויות קשות
  • פרקינסון
  • אנמיה אפלסטית חמורה
  • מחלת כבד סופנית (שחמת)
  • צפדת (טטנוס)
  • גידול שפיר של המוח
  • מחלת ריאות חסימתית כרונית
  • פוליו (שיתוק ילדים)
  • דיסטרופיה שרירית
  • מצב רפואי חמור ובלתי הפיך
  • שיתוק (פרפלגיה, קוודריפלגיה)
  • דלקת קרום המוח
  • ניוון שרירים
  • איידס
  • דלקת מוח
  • ניוון שרירים ALS
  • השתלת איברים
  • סוכרת נעורים עד גיל 18
  • תשישות נפש

 

סכום הפיצוי

בעת גילויו של אחד מהמצבים הרפואיים שהוזכרו כאן, לאחר שהוכח רפואית שהאדם לוקה באותו מצב רפואי, יהיה זכאי המבוטח לקבלת פיצוי כספי חד פעמי מחברת הביטוח. למעשה, ביטוח מחלות קשות הוא "קופה" הונית פטורה ממס, שממתינה עד ליום פקודה כזה. 

סכו הפיצוי נקבע על ידי חברת הביטוח במעמד ניסוח הפוליסה, והוא מתבסס ברוב המקרים על הערכת הצורך הכספי הראשוני של אדם בעת גילוי מחלה. ההוצאות הרפואיות עצמן, והן הבטחת ההכנסה שמקרה של אובדן כושר עבודה או היעדרות ממושכת מהעבודה – יכוסו על ידי ביטוחי הבריאות והביטוח הפנסיוני, בהתאמה. ואולם הזכאות לאלה מתרחשת רק לאחר כמה חודשים מרגע גילוי המחלה. 

לכן סכום הפיצוי מחושב עבור כיסוי כספי לאותם חודשים – 2-3 חודשים. את התקופה הזו מכפילים בגובה המשכורת של המבוטח, וזהו סכום הפיצוי. כלומר, אדם שמכניס 15,000 שקלים בחודש, הסכום שינקב עבורו כפיצוי יהיה 45-50 אלף שקלים. ההיגיון מאחורי קביעת הסכום משקף את התפקיד של הביטוח – להוות "גשר" כלכלי עבור מבוטח שלקה במחלה קשה.

התגלתה מחלה, התקבל פיצוי. מה קורה לכיסוי הביטוחי?

נניח מצב שבו שאצל מבוטח תחת כיסוי ביטוח מחלות קשות מתגלה גידול סרטני, חלילה. המבוטח מקבל מחברת הביטוח את כלל סכום הפיצוי שלו היה זכאי. ואולם לצערנו, מחלות רבות שבות ומופיעות גם לאחר החלמה מהן, ובמקרים אחרים מחלות אחרות עלולות להופיע אצל המבוטח בעתיד. מה קורה לפוליסה במקרה כזה?

ישנן חברות ביטוח שיציינו שמרגע קבלת הפיצוי, הפוליסה שהיתה קיימת חדלה מלפעול, שכן המבוטח מיצה את הכיסוי המוצע. במצב כזה, במידה והמבוטח מעוניין להמשיך להיות מכוסה בביטוח מחלות קשות, יהיה עליו לרכוש פוליסה חדשה, לאחר עדכון של מצבו הבריאותי בשאלון הרפואי. 

ישנן חברות שמציעות המשכיות בפוליסה – כלומר, לאחר מימוש סכום הפיצוי עקב גילוי מחלה, המבוטח ממשיך להיות מכוסה תחת הפוליסה. כך, במקרה של חזרת המחלה או הופעת מחלה אחרת הכלולה ברשימה – הוא יהיה זכאי לפיצוי שוב. עם זאת, סכום הפיצוי השני יהיה כנראה פחות מהפיצוי הראשון, אך כך גם הפרמיה החודשית החדשה. 

קראו גם על

ביטוח מחלות קשות

ביטוח מחלות קשות לילדים: מטרייה ליום גשום

מה כולל ביטוח מחלות קשות לילדים ואילו כללים ותנאים ייחודיים מתקיימים ברכישת המוצר הזה עבור ילדינו? ● מדריך מקוצר

טיפים על ביטוח מחלות קשות

אל תסתירו מידע רפואי חשוב מחברת הביטוח כאשר רוכשים ביטוח מחלות קשות כחלק מביטוח בריאות פרטי, יש למלא הצהרת בריאות במסגרת הליך החיתום הרפואי, על מנת לקבוע האם הפוליסה תתקבל בתנאים רגילים, או שיש צורך בהחרגות מסוימות, בהתבסס על מצבו הרפואי של המבוטח. במעמד ביצוע החיתום חשוב לספק לחברת הביטוח את כל המידע הדרוש אודות מצבכם הרפואי ולא להסתיר מידע חשוב. אחרת, חברת הביטוח עשויה לא לאשר תביעות מסוימות הקשורות באותו מצב רפואי שלא דווח ולמנוע מכם פיצוי בעת הצורך.

בדקו האם להורה המבוגר שלכם יש ביטוח מחלות קשות אין מה לעשות, לעת זקנה בני אדם נוטים יותר ללקות במצבים רפואיים קשים. מבוגרים רבים אינם מודעים לקיומו של מוצר כמו ביטוח מחלות קשות, דווקא כשהוא רלוונטי מאוד לסטטוס הבריאותי שלהם. עברו עם אבא, אמא, סבא או סבתא על הכיסויים הביטוחיים שברשותם, ושקלו יחד רכישה של ביטוח בריאות פרטי עם כיסוי מחלות קשות עבורם. עשו זאת בהקדם, שכן קיימת תקופת אכשרה בפוליסה שרק לאחריה ניתן לתבוע את הפיצויים. 

קראו בדקדוק את רשימת המחלות ואת תנאי הפוליסה העצה הזו נכונה לכל סוג של ביטוח, אבל יש לה משמעות קריטית במקרה של ביטוח מחלות קשות. חשוב להבין מה הן המחלות הכלולות בביטוח, מה הם התנאים לקבלת הפיצוי במקרה של גילוי אחת מהן, והכי חשוב: אילו מחלות אינן כלולות בפוליסה.

ביטוח מחלות קשות

תשובות לשאלות נפוצות על ביטוח מחלות קשות

כן. מבוטח אחד יכול להיות מבוטח תחת שתי פוליסות ביטוח מחלות קשות או יותר, ובעת גילוי מחלה הוא זכאי לקבל את סכומי הפיצוי הנקובים בכל הפוליסות במקביל. זאת כמובן, בהתאם לתנאי הפוליסה, ובהתאם למקרים החריגים המצוינים בפוליסה.
לא. פוליסת ביטוח המחלות הקשות שברשותך היא אישית, והפיצוי שהיא מציעה הוא אך ורק למצב שבו המבוטח עצמו סובל מאחת מהמחלות הכלולות בפוליסה.
לא. בדיוק לשם כך נועדה הרשימה הכלולה בפוליסה – להגדיר את גבולות הגזרה של הכיסוי הביטוחי, ולהצביע באופן מדויק על המחלות שיזכו את המבוטח בפיצוי. כל מצב רפואי שאינו מצוין בפוליסה – אינו מכוסה על ידה.
ישנן חברות ביטוח שיציינו שמרגע קבלת הפיצוי, הפוליסה שהיתה קיימת מתבטלת, ואז על המבוטח לרכוש פוליסה חדשה, לאחר עדכון של מצבו הבריאותי בשאלון הרפואי. וישנן חברות שמציעות המשכיות בפוליסה – כלומר, לאחר מימוש סכום הפיצוי עקב גילוי מחלה, המבוטח ממשיך להיות מכוסה תחת הפוליסה. כך, במקרה של חזרת המחלה או הופעת מחלה אחרת הכלולה ברשימה – הוא יהיה זכאי לפיצוי שוב, אך הפיצוי יהיה נמוך משמעותית מהפיצוי הראשון.

תפריט נגישות

רוצה עוד מידע בנושא?

מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

*המידע יועבר לאיש מקצוע בעל רישיון שנמצא בפיקוח של רשות שוק ההון, ולא ייעשה בו שימוש מעבר לכך.

הראלהפניקסמגדלמנורה מבטחיםכלל ביטוחאיילוןהכשרה
לאיזה כיסויים בחברות הביטוח ניתן להתקבל ללא הצהרת בריאות וללא החרגות?כתבי שירות הנמכרים בצמוד לביטוחי הבריאות – רופא מלווה אישי, רפואה אישית אונליין, אבחון מהיר, רפואה משלימה, ביקור רופא בביתצירוף תינוק שנולד ללא הצהרת בריאות ולתכניות הבריאות בהן הוריו היו מבוטחים בזמן הלידה, תוך 60 ימים מהלידה (כפוף לתקופת אכשרה ותנאים הכלליים לתכניות הבריאות). בהתפתחות הילד – צירוף ללא הצהרות בריאות. כתבי שירות ללא הצהרת בריאותנספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ייעוץ אונליין, כתב שירות קונסיליום וכתב שירות אבחון מהיר ושירותים בעת אשפוזכל כתבי השירות ללא יוצא מן הכלל. נספח טופ לילד.כתב שירות רופא מומחה און ליין. כתב שירות אבחון ישיר, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ליווי אישי פלוס נספח חמ"ל בר גפןללא חיתום: נספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות אבחון מהיר, כתב שירות Online, נספח אבחונים וטיפולים להתפתחות הילד.אבחון מהיר, רופא מומחה דיגיטלי, ליווי רפואי אישי פרימיום
האם קנאביס מכוסה בביטוחים הפרטיים?אין, קנאביס קיים במסגרת נספח טיפולים פרימיום.בכיסוי הבסיס: תכשירי מזון רפואי ו/או ויטמנים ו/או מינרלים (בשילוב טיפול תרופתי) בתרופות אקטסרה: כיסוי לקנאביס רפואי לטיפול במחלה ו/או הקלה בתסמינים הנובעים ממחלה – 1,000 ₪ לחודש ועד 30,000 ₪ (השתתפות עצמית 100 ש"ח) קיים.
כיסוי לתרופות מאושרות מבוססות קנאביס.
קיים כיסוי לויטמינים, קנאביס רפואי בהרחבה של תרופה בהתאמה אישית.איןקנאביס.אין
מה תאכלס ההשתתפות העצמית בכיסוי תרופות בחברות הביטוח?במקרה של תרופה שעלותה מעל 10,000 ₪, לא תחול השתתפות עצמית. 400 ₪ עבור תרופה שאינה בסל הבריאות, 800 ₪ עבור תרופות אוף לייבל.ללא השתתפות עצמית לתרופות למחלת הסרטן. 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית עד 5,000 ₪ (בהוספת כיסוי "תרופות אקסטרה" – 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית רק עד 1,000 ₪ בלבד). תרופה גנרית- 20% השתתפות עצמית.התכנית אינה כוללת השתתפות עצמית. תרופות (תרופה שאינה כלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה הכלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה שהוגדרה כאוף לייבל, תרופה יתומה) שעלותן מעל 300 ₪ יכוסו במלואן מהשקל הראשון.300 ₪ למקרה ביטוח לחודש, אין השתתפות עצמית בגין תרופה לטיפול במחלת הסרטן. השתתפות עצמית ללא שינוי גם כשקיימת תרופה חליפית/גנרית בסל.300 ₪ לכל תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪. ללא הבדל אם קיימת חליפית/גנרית.350 ₪ למרשם חודשי לתרופה. 800 ₪ לתרופות מיוחדות שאושרו בסעיף 29ג' (א') תרופאה אונקולוגית – המטואונקולוגית – ללא השתתפות עצמית.תרופות שאינן בסל הבריאות או שהבוויתה שונה במקרה שעלות התרופה החודשית מעל 600 ₪ - ללא השתתפות עצמית. תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪ השתתפות עצמית של 300 ₪ למרשם לחודש (למעט תרופות אוף לייבל 600 ₪ למרשם לחודש).