[email protected]

רוגוזין 18, אשדוד

דף הבית » ביטוחים » ביטוח חיות מחמד

ביטוח חיות מחמד

מה הם הדברים המרכזיים בחיינו שדורשים ביטוח? תחומים שגרתיים שלרוב מתנהלים על מי מנוחות, אך שאירוע חריג שקורה בהם יכול לדרוש הוצאה גדולה: נזק בבית, נזק לרכב, בריאות. לכן אך טבעי שנרצה לבטח את חיות המחמד שלנו: כשחיית מחמד נפצעת, חולה או זקוקה לטיפולים תקופתיים וחיסונים, ההוצאות יכולות להצטבר. יותר מכך, בניגוד לבית ובדומה לרכב, חיית מחמד יכולה גם לגרום נזק לרכוש או לבריאות של אדם אחר, ולכן מצדיקה גם החזקת ביטוח צד ג לכלב או לחתול. 

ביטוח לכלב או ביטוח לחתול – הוא מוצר משלים שעושה את ההוצאות השוטפות על סל תרופות וטיפולים לחיות זולות יותר. בנוסף, הוא דואג לכך שלא תגיע הוצאה גדולה ומחויבת מהמקום הכי לא צפוי. אינספור בעלים של חיות ביתיות זלזלו בהוצאות שכרוכות בגידול חיית מחמד, לא ביטחו אותה – ולבסוף למדו מניסיון מר שכדאי מאוד לבטח את החבר בעל ארבע הרגליים, כבר מהיום הראשון שלו בבית שלנו.

כולנו מכירים ביטוחי רכב, אבל לא רבים מכירים את האופציות הקיימות של ביטוח רפואי לכלב או ביטוח רפואי לחתול, ואילו כיסויים כוללות הפוליסות שמציעות חברות הביטוח. חשוב להכיר את סוגי הביטוחים עוד לפני שמאמצים כלב או חתול, כדי לרכוש את המוצר המתאים ביותר וליהנות מכיסויים נכונים כבר מהביקור הראון שצל הווטרינר. לצורך כך, אנחנו מגישים לכם את המדריך המלא לביטוח חיות מחמד [מעודכן ל-2023].

Picture of נכתב על ידי דניאל איסלר

נכתב על ידי דניאל איסלר

כותב ויוצר תוכן מקצועי בתחומי הפיננסים, הפנסיה והביטוח. דניאל מילא תפקיד של כותב וראש דסק שוק ההון באתר TheMarker שנים ארוכות, ולאחר מכן הפך לכותב ומנהל תוכן עצמאי בתחום. בין היתר כתב מאמרים וסיפק חומרים מקצועיים עבור בית ההשקעות אלטשולר שחם, קבוצות הפיננסים נטו וקלי, קבוצת שופרסל, חברת האשראי ישראכרט, חברות הביטוח "ביטוח ישיר" ו"תשע" ועוד.

כל הכתוב בעמוד זה אינו מהווה שיווק השקעות ו/או שיווק ביטוח ו/או ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או תחליף לשיווק כאמור ו/או ייעוץ מס, בכפוף להוראות הדין והמתחשבים בנתונים ובצרכים הייחודיים של כל אדם.

סוכנויות ביטוח חיות מחמד מומלצות

כרגע אין סוכנויות מומלצות בתחום זה

מה בעמוד הזה?

כמה עולה ביטוח חיות מחמד?

באופן טבעי, התמחור של ביטוח חיות מחמד משתנה בין חברה לחברה. התשלום עבור הביטוח מתבצע מדי חודש, ולכן העלות הכוללת תשתנה בסופו של דבר לפי גיל הכלב או החתול. בנוסף, חברות ביטוח שונות מציעות קומבינציות שונות של כיסויים, מה שבתורו משפיע על המחיר. 

כך למשל, ישנן חברות ביטוח שמצמידות את כיסויי ביטוח החיים וביטוח צד ג' אל כיסוי ביטוח הבריאות, ואינן מאפשרות לרכוש אותם בנפרד. במצב כזה, מן הסתם יהיה הביטוח יקר יותר, מאשר רכישה של ביטוח בריאות לחיות מחמד בלבד. 

מחיר ביטוח לכלב או לחתול בישראל, נכון ל-2023, הוא בין 70 שקלים ל-125 שקלים, תלוי בחברה המבטחת ובפוליסה שהיא מציעה. כלומר, הפרמיה השנתית לביטוח חיית מחמד יכולה לנוע בין 840 שקלים ל-1,500 שקלים. לעתים הפוליסות יכללו גם ביטוח צד ג', אך ניתן גם לרכוש ביטוח זה בנפרד, בלות של 60-90 שקלים בחודש. 

לפי נתוני משרד החקלאות, גילם הממוצע של הכלבים בישראל הוא 7 שנים, בחלוקה כזו: בני 0 עד שנה מהווים 5% מהכלבים; בני 2-4 שנים 27% מאוכלוסיית הכלבים; בני 5-10 שנים 45%; ובני 11-15 23% מהכלבים הרשומים. בכל מקרה, חברות הביטוח יבטחו רק כלבים שגילם פחות מ-8 שנים. בהנחה שחיי כלב ממוצע בישראל הם כ-10 שנים, תשלום הביטוח בכל השנים הללו יגיע ל-9,000 ש"ח לכל הפחות. זה אמנם נשמע הרבה, אבל מימון עצמאי של טיפולים וניתוחים יעלה הרבה יותר.

חשוב לדעת! ישנן תוכניות ביטוח שמוצעות על ידי מרפאות וטרינריות – כך שהמרפאה עצמה היא זו שתטפל בכלב במקרה הצורך. היתרון במצב כזה הוא שהביטוח אינו עובד על החזרים לפי קבלות, אלא מקבלים את הסבסוד הביטוחי על המקום. החיסרון – הטיפול יינתן רק במרפאות שהן חלק מהרשת המציעה את הביטוח.

מה כדאי לדעת על ביטוח חיות מחמד?

לעתים ניתן לבטח יותר מחיית מחמד אחת אצל אותה חברת ביטוח, וכך ליהנות מהנחה- בהרבה מאוד משקי בית בישראל יש יותר מחיית מחמד אחת. שניים, שלושה ואף ארבעה כלבים אינם מחזה נדיר במושבים וביישובים חקלאיים, וגם בעיר קורה הרבה שכלב וחתול גרים יחדיו, או שני חתולים באותו הבית. בעת רכישת פוליסת ביטוח חיות מחמד, כדאי לבדוק עם נציגי חברת הביטוח או עם סוכן הביטוח האם רכישת פוליסה לשתי חיות או יותר תוזיל את העלויות החודשיות. ישנן חברות שיעניקו הנחה במקרים כאלה. 

ביטוח חיות מחמד אינו מעניק כיסוי למצב שבו בעל החיים הלך לאיבוד- לא פעם קורה מצב שבו כלב או חתול הולכים לאיבוד, ולא ניתן למצוא אותם. לאחר שאבדו בתקוות למצוא אותם, בעלי ביטוח חיות מחמד רבים, מתוך חוסר אונים, פונים אל חברת הביטוח ברצותם פיצויים כספיים על עוגמת הנפש. אך חשוב להבהיר – ביטוח לבעלי חיים הוא ביטוח בריאותי ועבוד נזקי צד ג' בלבד, ואינו מעניק סיוע במצב שבו החבר על ארבע אבד. עם זאת, יש חברות שמציעות ביטוח חיים, שיפצה את המבוטח על מותו של בעל החיים.

עלות ביקור אצל וטרינר

רוצה עוד מידע בנושא ביטוח חיות מחמד? מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

*המידע יועבר לאיש מקצוע בעל רישיון שנמצא בפיקוח של רשות שוק ההון, ולא ייעשה בו שימוש מעבר לכך.

בישראל רשומים כ-600 אלף כלבים, ועוד מאות אלפי חתולים ביתיים. כל כלב וחתול רשומים חייבים בטיפולים רפואיים בסיסיים כמו חיסונים וטיפולי חובה, ומשרד החקלאות מעודד עיקור וסירוס של חיות הבית, במיוחד חתולים, כדי למנוע התרבות מואצת שלהם. 

ביטוח חיות מחמד הינו מוצר ביטוחי שמטרתו לתת הגנה כספית כוללת עבור ההוצאות הקשורות בגידול החיה. את ההוצאות הקשורות לבעלי החיים הביתיים שלנו, ניתן לחלק ל-3 קטגוריות:

  1. הוצאות בסיס – אלה כוללות את הטיפולים השנתיים או התקופתיים שכל חיית מחמד חייבת לעבור. בין היתר ניתן למנות תחת הקטגוריה הזו חיסוני חובה, ביקורים תקופתיים אצל הווטרינר ורכישת מוצרים כמו קרם דוחה פשפשים וכדומה. 
  2. הוצאות חד-פעמיות – כאן נכללת כל הוצאה בריאותית הקרושה לכלב או לחתול, שאינה צפויה. לרוב אלו יהיו ההוצאות המשמעותיות יותר, שכן הן כוללות כל הוצאה שקשורה בפציעה או מחלה של החיה. ביטוח חיות מחמד קיים עבור קטגוריה זו הלכה למעשה, שכן אירוע כזה ידרוש הוצאות חריגות שיכולות להכביד על משק הבית. 
  3. הוצאות עבור צד ג' – חיית המחמד שלנו יכולה ליצור נזק לרכוש או בריאות של אדם אחר – נשיכה, שריטה או פגיעה בחפצים הן לא מחזה שכיח בקרב בעלי חיים ביתיים. כשהכלב שובר אגרטל אצלנו בבית, אנחנו מתאכזבים וממשיכים הלאה. אך אם הוא גורם נזק לחלון ראווה של חנות, למשל, בעלי החנות יכול לתבוע אותנו על סכומים גבוהים. גם לשם כך נועד הביטוח. 

 

חשוב לדעת! ביטוח חיות מחמד נועד כדי להגן על המבוטח מפני הוצאות חריגות, ולהוזיל עלויות עבור ההוצאות השוטפות. ממש כמו ביטוח בריאות פרטי לאדם, חברת הביטוח תספק החזרים כספיים רטרואקטיביים עבור טיפולים שהוענקו לחיית המחמד ושהינם כלולים בפוליסה שנרכשה. ביטוח חיות מחמד אינו מעניק זכות לפיצויים במקרה שבו חיית המחמד הלכה לאיבוד או נגנבה. 

חשוב לדעת! ביטוח חיות מחמד סטנדרטי נועד לבטח כלבים וחתולים. עם זאת, חברות הביטוח כן ישקלו בקשה לבטח חיות ביתיות אחרות במקרים מסוימים – ארנבים, אוגרים, שרקנים וכדומה. חשוב לשים לב שרוב החיות שאינן כלב או חתול מוגדרות כחיות משק, וככאלה הן אינן רשאיות להיות מבוטחות תחת ביטוח של חיות מחמד. 

הכיסויים הכלולים בפוליסת ביטוח חיות מחמד

אם כן, אם ברשותנו כלב או חתול, נרצה לרכוש עבורם ביטוח. כמו בכל תחומי הביטוח, הכיסויים שכוללות הפוליסות שמציעות החברות השונות משתנים מחברה לחברה ומלקוח ללקוח. עם זאת, ישנם כמה "כיסויי ליבה", שקיימים כמעט בכל פוליסה לביטוח חיות מחמד. 

טיפולים שוטפים

כיסוי הטיפולים השוטפים מסייע לנו לשלם עבור כל הטיפולים הבסיסיים הקשורים לחיית המחמד שלנו. כאן נכללות בדיקות שחוזרות מדי שנה – בדיקות דם, ספירת תאים, משטח דם, ביוכימיה, בדיקות שתן ועוד. החלק הזה של הפוליסה יתבסס ברוב המקרים על מנגנון של השתתפות עצמית, שבו המבוטח והחברה המבטחת חולקים את התשלום עבור הטיפולים. עלות הטיפולים הללו ללא ביטוח נעה סביב 400-950 שקלים בשנה. 

טיפולים רפואיים חריגים

מעבר לשגרה, על מנת לשמור על בריאות חיית המחמד שלנו, הביטוח מכסה מקרים בריאותיים חריגים – כמו מחלה או תאונה. מחלה או תאונה אצל כלב או חתול עלולה לדרוש טיפולים מיוחדים: הרדמה, ניתוח, אשפוז לאורך זמן, קיבוע, כריתת גפה, תפרים, בדיקות מעבדה ייעודיות ועוד. אלה הן ההוצאות הגדולות ביותר, ועבורן יש לנו ביטוח. לשם המחשה, זריקת הרדמה שלה נזקקים במצב של פציעה למשל, יכולה לעלות כ-500 שקלים, וניתוח בסיסי אצל הווטרינר יעלה סכום של כ-2,000 שקלים. 

בדיקות מיוחדות

עוד לפני תשלום על טיפולים חריגים, ישנו השלב שבו מנסים לאתר ולגלות את המחלה. על מנת לעשות זאת, יש צורך בביצוע בדיקות וטיפולים מיוחדים, שאינם חלק מהשגרה: צילומים, רנטגן, תרופות מיוחדות, בדיקות MRI, ועדה רפואית, טיפולי מעקב ועוד. בדיקת רנטגן רגילה, למשל, יכולה לעלות 300-400 שקלים ללא ביטוח. 

צד ג'

זוהי הרחבה שניתן לרכוש אצל רוב חברות הביטוח המציעות ביטוח חיות מחמד. ביטוח צד ג' מכסה מקרים שבהם חיית המחמד שלנו פגעה ברכוש של אדם או בית עסק אחר, או בבריאותו של אדם אחד או יותר. נזק לחפצים ולתשתיות, או גרימת פציעה, נשיכה או הפלה של אדם – יכולים לגרור תביעה מהצד הנפגע, שיכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים. ביטוח צד ג' לחיות מחמד מספק תשלום לצד הנפגע במידת הצורך. 

תנאים מיוחדים לביטוח חיות מחמד

לפני שנוכל לבטח את חיית המחמד שלנו, נצטרך לוודא שאנחנו עומדים בתנאים מקדימים. חברות הביטוח דורשות כמה מאפיינים אצל הכלב או בעליו, כדי לבטח. להלן מפורטים כמה מהתנאים המרכזיים.

גיל החיה: רוב הפוליסות דורשות שגיל החיה יהיה בין 4 חודשים ל-8 שנים. מתחת או מעל לגיל זה, לא ניתן לרכוש ביטוח חיות מחמד. כך חברות הביטוח מצמצמות את הסיכון שהן לוקחות על עצמן – שכן חיות צעירות מאוד או מבוגרות מאוד נמצאות בסיכון גבוה למחלות או פציעות. 

מצב רפואי: החיה המבוטחת צריכה לעבור בדיקה שתאשר שהיא במצב רפואי תקין ושהכל כשורה, לפני שחברת הביטוח תסכים להנפיק את הפוליסה. חלק מחברות הביטוח ידרשו גם תקופת אכשרה – תקופה שבה הפרמיה החודשית כבר משולמת, אך הכיסויים הביטוחיים עדיין לא פעילים. תקופה זו יכולה להיות בין שבועיים לכמה חודשים. 

גזעים מסוכנים: ישנם גזעי כלבים מסוימים הנחשבים מסוכנים, ולכן חברות הביטוח אינן מסכימות לבטח אותם. גם כאן מדובר בצמצום הסיכון מצד החברה, שכן כלבים מגזע זה מועדים לגרימת נזק לצד שלישי. בין הגזעים הללו ניתן למנות כלבי אמסטף, דוברמן, רוטוויילר, בול טרייר, סטפנרדשייר, דוגו ארגנטינו, פיטבול, רועה תורכי, רועה קווקזי, פילה ברזילרו וטוסה.

ביטוח חיים: חלק מחברות הביטוח מציעות ביטוח חיים עבור חיות מחמד. כיסוי זה פועל כמו ביטוח חיים של אדם: קובעים סכום פיצוי רצוי בעת מות החיה, משלמים פרמיה חודשית בהתאם לגיל החיה ולסכום הפיצוי, ובעת מוות של הכלב או החתול – מקבלים פיצוי מחברת הביטוח.

קראו גם על

קופת חולים לחיות מחמד

קופת חולים לחיות מחמד: איך זה עובד?

האם יש בישראל קופת חולים לחיות מחמד, ואם כן – איך זה בדיוק עובד? ● כל מה שצריך לדעת

מדוע ביטוח צד ג' לכלבים הוא חשוב

לחבר הטוב ביותר: מדוע ביטוח צד ג' לכלבים הוא חשוב

גם הכלב הרגוע והקטן ביותר יכול לגרום נזק לאדם או לרכוש ● כך נהיה מכוסים מבחינה כספית באירועים כאלה

לאילו חיות מחמד באמת כדאי לרכוש ביטוח?

ביטוח חיות מחמד: לאילו חיות מחמד באמת כדאי לרכוש ביטוח?

ביטוח חיות מחמד הוא מוצר חשוב לכל בעלים גאה של כלב או חתול (או נחש, אוגר, או תוכי) ● אלה המצבים שבהם חשוב במיוחד לרכוש ביטוח לבעל החיים שלנו

טיפים על ביטוח חיות מחמד

בקשו הצעת מחיר מכמה חברות שונות, וערכו השוואה- המחירים של ביטוח חיות מחמד נבדלים בין פוליסה לפוליסה, בהתאם לכמה משתנים מרכזיים: חברת הביטוח, תמהיל הכיסויים, גיל בעל החיים, והאם מדובר בכלב או בחתול. לכן, אין מחיר אחיד לכולם. מסיבה זו חשוב להיות צרכנים נבונים, ולערוך השוואה ובדיקה בין ספקי הביטוח השונים, כדי לוודא שעבור המאפיינים הספציפיים של המקרה שלכם – תקבלו את המחיר הטוב ביותר. דרך נוספת לוודא שאתם מקבלים את הדיל הכי טוב בהתאם לצורכיכם, הוא עבודה מול סוכן ביטוח, שיבחן את ההצעות השונות מכלל חברות הביטוח המציעות ביטוח חיות מחמד. 

בעת בחינת הפוליסה, בדקו מה היא הדרך שבה החברה המבטחת מבצעת החזרים כספיים- ישנם שני מודלים שבהם חברות הביטוח מסבסדות טיפולים רפואיים עבור חיות המחמד שמבוטחות אצלן: הראשון מבוסס על החזרים – אתם לוקחים את מיצי לטיפול אצל הווטרינר, מגישים את הקבלה והחשבונית לחברת הביטוח, ומקבלים שיפוי בהתאם לתנאי הפוליסה; המודל השני הוא טיפול במרפאות "אין-האוס" של החברה המבטחת, וקבלת הסבסוד במעמד החיוב עצמו. בדקו איזו דרך לקבלת הפיצויים מפעילה החברה, והאם היא מתאימה לצרכים שלכם ושל חיית המחמד שלכם. 

ניתן לבטח חיות מחמד מגיל 4 חודשים עד 8 שנים- נכון לשנת 2023, אחד התנאים המקדימים שמציבות חברות הביטוח בפני לקוחות פוטנציאליים שרוצים לבטח את חיית המחמד שלהם הוא גיל הכלב או החתול. רוב הפוליסות דורשות שגיל החיה יהיה בין 4 חודשים ל-8 שנים. מתחת או מעל לגיל זה, לא ניתן לרכוש ביטוח חיות מחמד. כך חברות הביטוח מצמצמות את הסיכון שהן לוקחות על עצמן – שכן חיות צעירות מאוד או מבוגרות מאוד נמצאות בסיכון גבוה למחלות או פציעות.

טיפים

תשובות לשאלות נפוצות על ביטוח חיות מחמד

לא בהכרח. כדי להטיס חיית מחמד או כלב נחייה לחו"ל, נדרש אישור הטסה מהשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות. את האישור מקבלים לאחר שמבררים את תנאי הכנסת בעל חיים במדינת היעד, ולפיהם פונים לווטרינר שלנו. הווטרינר יערוך בדיקות רפואיות ויפיק אישור רפואי לבריאות החיה. לפי אישור זה, תונפק תעודת בריאות בינלאומית על ידי השירותים הווטרינריים ובריאות המקנה. כדי להטיס כלב לחו"ל חייבים להציג גם אישור לחיסון נגד כלבת. אם כן, אין חובה להחזיק ביטוח, אך הביטוח יכול להוזיל את התהליך.
חלק מחברות הביטוח מציעות ביטוח חיים עבור חיות מחמד. כיסוי זה פועל כמו ביטוח חיים של אדם: קובעים סכום פיצוי רצוי בעת מות החיה, משלמים פרמיה חודשית בהתאם לגיל החיה ולסכום הפיצוי, ובעת מוות של הכלב או החתול – מקבלים פיצוי מחברת הביטוח.
באופן כללי, ביטוח חיות מחמד נועד לביטוח של כלבים וחתולים – חיות המחמד הנפוצות ביותר. ואולם, חברות הביטוח ישקלו ביטוח של חיות ביתיות אחרות – כמו ארנבים או שרקנים. עם זאת, אלה הן חיות שהטיפולים הרפואיים עבורן מעטים וזולים יותר, ולכן לא נהוג לבטח אותן.
בהחלט. במידה והכלב הננשך היה רשום כחוק מול רשויות המדינה, פגיעה בו משולה לפגיעה ברכוש של בעליו. הדבר נכון גם כשהנזק נגרם מכלב אחד לכלב שני. בעליו של הכלב הננשל יכול לתבוע את בעלי הכלב הנושך. לכן גם במצב כזה, פוליסת ביטוח הכולל כיסוי לנזקי צד ג' תעניק למבוטח פיצויים במידה והוא נתבע.

תפריט נגישות

רוצה עוד מידע בנושא?

מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

*המידע יועבר לאיש מקצוע בעל רישיון שנמצא בפיקוח של רשות שוק ההון, ולא ייעשה בו שימוש מעבר לכך.

הראלהפניקסמגדלמנורה מבטחיםכלל ביטוחאיילוןהכשרה
לאיזה כיסויים בחברות הביטוח ניתן להתקבל ללא הצהרת בריאות וללא החרגות?כתבי שירות הנמכרים בצמוד לביטוחי הבריאות – רופא מלווה אישי, רפואה אישית אונליין, אבחון מהיר, רפואה משלימה, ביקור רופא בביתצירוף תינוק שנולד ללא הצהרת בריאות ולתכניות הבריאות בהן הוריו היו מבוטחים בזמן הלידה, תוך 60 ימים מהלידה (כפוף לתקופת אכשרה ותנאים הכלליים לתכניות הבריאות). בהתפתחות הילד – צירוף ללא הצהרות בריאות. כתבי שירות ללא הצהרת בריאותנספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ייעוץ אונליין, כתב שירות קונסיליום וכתב שירות אבחון מהיר ושירותים בעת אשפוזכל כתבי השירות ללא יוצא מן הכלל. נספח טופ לילד.כתב שירות רופא מומחה און ליין. כתב שירות אבחון ישיר, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ליווי אישי פלוס נספח חמ"ל בר גפןללא חיתום: נספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות אבחון מהיר, כתב שירות Online, נספח אבחונים וטיפולים להתפתחות הילד.אבחון מהיר, רופא מומחה דיגיטלי, ליווי רפואי אישי פרימיום
האם קנאביס מכוסה בביטוחים הפרטיים?אין, קנאביס קיים במסגרת נספח טיפולים פרימיום.בכיסוי הבסיס: תכשירי מזון רפואי ו/או ויטמנים ו/או מינרלים (בשילוב טיפול תרופתי) בתרופות אקטסרה: כיסוי לקנאביס רפואי לטיפול במחלה ו/או הקלה בתסמינים הנובעים ממחלה – 1,000 ₪ לחודש ועד 30,000 ₪ (השתתפות עצמית 100 ש"ח) קיים.
כיסוי לתרופות מאושרות מבוססות קנאביס.
קיים כיסוי לויטמינים, קנאביס רפואי בהרחבה של תרופה בהתאמה אישית.איןקנאביס.אין
מה תאכלס ההשתתפות העצמית בכיסוי תרופות בחברות הביטוח?במקרה של תרופה שעלותה מעל 10,000 ₪, לא תחול השתתפות עצמית. 400 ₪ עבור תרופה שאינה בסל הבריאות, 800 ₪ עבור תרופות אוף לייבל.ללא השתתפות עצמית לתרופות למחלת הסרטן. 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית עד 5,000 ₪ (בהוספת כיסוי "תרופות אקסטרה" – 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית רק עד 1,000 ₪ בלבד). תרופה גנרית- 20% השתתפות עצמית.התכנית אינה כוללת השתתפות עצמית. תרופות (תרופה שאינה כלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה הכלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה שהוגדרה כאוף לייבל, תרופה יתומה) שעלותן מעל 300 ₪ יכוסו במלואן מהשקל הראשון.300 ₪ למקרה ביטוח לחודש, אין השתתפות עצמית בגין תרופה לטיפול במחלת הסרטן. השתתפות עצמית ללא שינוי גם כשקיימת תרופה חליפית/גנרית בסל.300 ₪ לכל תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪. ללא הבדל אם קיימת חליפית/גנרית.350 ₪ למרשם חודשי לתרופה. 800 ₪ לתרופות מיוחדות שאושרו בסעיף 29ג' (א') תרופאה אונקולוגית – המטואונקולוגית – ללא השתתפות עצמית.תרופות שאינן בסל הבריאות או שהבוויתה שונה במקרה שעלות התרופה החודשית מעל 600 ₪ - ללא השתתפות עצמית. תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪ השתתפות עצמית של 300 ₪ למרשם לחודש (למעט תרופות אוף לייבל 600 ₪ למרשם לחודש).