[email protected]

רוגוזין 18, אשדוד

לחבר הטוב ביותר: מדוע ביטוח צד ג' לכלבים הוא חשוב

גם הכלב הרגוע והקטן ביותר יכול לגרום נזק לאדם או לרכוש ● כך נהיה מכוסים מבחינה כספית באירועים כאלה

מדוע ביטוח צד ג' לכלבים הוא חשוב

רוצה עוד מידע בנושא לחבר הטוב ביותר: מדוע ביטוח צד ג' לכלבים הוא חשוב? מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

ביטוח צד ג' לכלב יכול לתת לבעליו את היכולת להסתובב עמו ברחוב בראש שקט, בידיעה שגם במקרה החריג ביותר, גם הוא וגם כלבו מכוסים מבחינה כספית

Picture of דניאל איסלר

דניאל איסלר

דניאל איסלר, כותב ויוצר תוכן מקצועי בתחומי הפיננסים, הפנסיה והביטוח. דניאל מילא תפקיד של כותב וראש דסק שוק ההון באתר TheMarker שנים ארוכות, ולאחר מכן הפך לכותב ומנהל תוכן עצמאי בתחום. בין היתר כתב מאמרים וסיפק חומרים מקצועיים עבור בית ההשקעות אלטשולר שחם, קבוצות הפיננסים נטו וקלי, קבוצת שופרסל, חברת האשראי ישראכרט, חברות הביטוח "ביטוח ישיר" ו"תשע" ועוד.

לא משנה כמה אתם אוהבים את הכלב שלכם וסומכים עליו בעיניים עצומות – ההיסטוריה מוכיחה שפשוט אף פעם אי אפשר לדעת מתי הוא חלילה יינשך אדם. גם כלבים שאינם אגרסיביים כלל ועיקר, יכולים לתקוף בנשיכה אדם זר או מוכר, כשהם אינם קוראים את הסיטואציה נכון, חשים מאוימים או מאבדים שליטה. יותר מכך, גם ריצה וקפיצות יכולים לפגוע באדם אחר, כשהכלב פוגע בו וגורם למעידתו למשל.

עבור מקרים כאלה קיים סעיף ביטוחי בפוליסות של ביטוח חיות מחמד, שמכסה מבחינה כספית במידה כזו או אחרת את האחריות שנושא בעלי הכלב על הזנק שנגרם לאדם אחר על ידי כלבו. זהו ביטוח צד ג' לכלבים, והוא חשוב במיוחד בימינו. הסיבה היא שעקב מקרי נשיכה רבים במרחב הציבורי, המחוקק הפך לפשוטה בהרבה את היכולת של הנפגע לתבוע ולזכות בתביעת נזיקין את בעלי הכלב הנושך. 

רשלנות ונזיקין

מדוע חשוב להחזיק בביטוח צד ג' לכלב? כלב יכול לפגוע פיזית בצד שלישי – עובר אורח, בן משפחה, עובד בעסק, דוג-ווקר וכן הלאה – ואותו נפגע יכול לתבוע את בעלי הכלב תביעת נזיקין. בתביעת הנזיקין יידרש בעל הכלב לשלם לנפגע על טיפולים רפואיים, פסיכולוגיים והוצאות אחרות שנגרמו עקב הפגיעה. הטענה שתעמוד בבסיס התביעה תהיה רשלנות מצד בעל הכלב. 

בשדה המשפטי, כדי לזכות בתביעה המבוססת על רשלנות, צריך להוכיח התרשלות מצד הנתבע, כלומר, מחדל בהתנהגותו שהוביל לפגיעה; וכן את קיומה של חובה לזהירות מהצד של הנתבע; וכן קשר סיבתי בין ההתרשלות שבה נקט הנתבע לבין הנזק שנגרם. 

ואולם, המחוקק החיל תיקון לפקודת הנזיקין, שמוריד את הצורך הלכה למעשה לבסס קשר בין התרשלות בעל הכלב לבין הפגיעה. בחלק "סימן ד'1: היזק על-ידי כלב" סעיף 41א בפקודה, מצוין כי בעל הכלב יהיה נחשב לאחראי מבחינה נזיקית לצד השלישי, גם אם לא היתה התרשלות מצדו:

"בתובענה בשל נזק לגוף שנגרם על ידי כלב, חייב בעליו של הכלב או מי שמחזיק בכלב דרך קבע (להלן – הבעלים) לפצות את הניזוק, ואין נפקא מינה אם היתה או לא היתה התרשלות מצדו של הבעלים".

כל פגיעה שתיגרם לאדם או לרכוש על ידי הכלב, תיחשב באשמתו (למעט מקרים חריגים שנפרט בהמשך). לכן על בעל כלב לשקול בכובד ראש רכישה של ביטוח צד ג' לכלב. 

מקרים שבהם בעלי הכלב אינו אחראי לפגיעת התקיפה

אם כן, ראינו עד כה שבעליהם של כלבים יהיו אחראים לתוצאות תקיפה מצד כלבם – בין אם הוא היה קשור ברצועה ובין אם לאו, עם מחסום לפה או בלי, בגינת הכלבים או בקניון. הנסיבות לא משנות בעיני המחוקק. ביטוח צד ג' לכלב יכסה עד סכום מסוים, בהתאם לפוליסה, את הוצאות המשפט ואת סכומי הפיצויים לצד הנפגע. 

עם זאת, ישנם שלושה סוגי מקרים שבהם החוק מציין שהאשמה לא תוכל להיות מוטלת על בעל הכלב:

  1. התגרות של הניזוק בכלב. במידה והאדם הנפגע התגרה בכלב, העמיד אותו במצב שבו בוא חש מאוים בכוונה תחילה או גרם במודע להתנהגות הגנתית-אגרסיבית מצד הכלב, הוא לא יוכל לתבוע נזיקין מבעלי הכלב. 
  2. תקיפת הניזוק את הבעלים, את בן זוגו, הורו או ילדו. אם האירוע החל בכך שהאדם שנפגע מן הכלב תקף בצורה כזו או אחרת את בעל הכלב או בני משפחתו, הוא לא יוכל לתבוע נזיקין מבעלי הכלב.
  3. הסגת גבול של הניזוק במקרקעין של הבעלים. מצב שבו אדם נכנס לשטחו הפרטי של אחר, לביתו או לבית העסק שלו תוך השגת גבול. הכלב שנמצא במקום גורם למשיג הגבול נזק – הנפגע לא יוכל לתבוע נזיקין מבעלי הכלב.

 

אילו כלבים לא יכולים להיות מבטחים? 

ישנם גזעי כלבים מסוימים שמוגדרים על ידי המדינה כגזעים מסוכנים, ולכן חברות הביטוח אינן מסכימות לבטח אותם. מדובר בצמצום הסיכון מצד החברה, שכן כלבים מגזע זה מועדים ביתר שאת לגרימת נזק לצד שלישי. בין הגזעים הללו ניתן למנות כלבי אמסטף, דוברמן, רוטוויילר, בול טרייר, סטפנרדשייר, דוגו ארגנטינו, פיטבול, רועה תורכי, רועה קווקזי, פילה ברזילרו וטוסה.

סיכום

ביטוח צד ג' לכלב יכול לתת לבעליו את היכולת להסתובב עמו ברחוב בראש שקט, בידיעה שגם במקרה החריג ביותר, גם הוא וגם כלבו מכוסים מבחינה כספית. רובנו לא רוצים להאמין שהכלב שלנו יכול לתקוף או לפגוע, אך הניסיון מלמד שזה יכול לקרות לכל אחד. במציאות שבה כל פגיעה כזו נחשבת אוטומטית לחובתו של בעל הכלב – רכישת ביטוח צד ג' היא החלטה חשובה. 

כל הכתוב בעמוד זה אינו מהווה שיווק השקעות ו/או שיווק ביטוח ו/או ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או תחליף לשיווק כאמור ו/או ייעוץ מס, בכפוף להוראות הדין והמתחשבים בנתונים ובצרכים הייחודיים של כל אדם.

תפריט נגישות

רוצה עוד מידע בנושא?

מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

*המידע יועבר לאיש מקצוע בעל רישיון שנמצא בפיקוח של רשות שוק ההון, ולא ייעשה בו שימוש מעבר לכך.

הראלהפניקסמגדלמנורה מבטחיםכלל ביטוחאיילוןהכשרה
לאיזה כיסויים בחברות הביטוח ניתן להתקבל ללא הצהרת בריאות וללא החרגות?כתבי שירות הנמכרים בצמוד לביטוחי הבריאות – רופא מלווה אישי, רפואה אישית אונליין, אבחון מהיר, רפואה משלימה, ביקור רופא בביתצירוף תינוק שנולד ללא הצהרת בריאות ולתכניות הבריאות בהן הוריו היו מבוטחים בזמן הלידה, תוך 60 ימים מהלידה (כפוף לתקופת אכשרה ותנאים הכלליים לתכניות הבריאות). בהתפתחות הילד – צירוף ללא הצהרות בריאות. כתבי שירות ללא הצהרת בריאותנספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ייעוץ אונליין, כתב שירות קונסיליום וכתב שירות אבחון מהיר ושירותים בעת אשפוזכל כתבי השירות ללא יוצא מן הכלל. נספח טופ לילד.כתב שירות רופא מומחה און ליין. כתב שירות אבחון ישיר, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ליווי אישי פלוס נספח חמ"ל בר גפןללא חיתום: נספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות אבחון מהיר, כתב שירות Online, נספח אבחונים וטיפולים להתפתחות הילד.אבחון מהיר, רופא מומחה דיגיטלי, ליווי רפואי אישי פרימיום
האם קנאביס מכוסה בביטוחים הפרטיים?אין, קנאביס קיים במסגרת נספח טיפולים פרימיום.בכיסוי הבסיס: תכשירי מזון רפואי ו/או ויטמנים ו/או מינרלים (בשילוב טיפול תרופתי) בתרופות אקטסרה: כיסוי לקנאביס רפואי לטיפול במחלה ו/או הקלה בתסמינים הנובעים ממחלה – 1,000 ₪ לחודש ועד 30,000 ₪ (השתתפות עצמית 100 ש"ח) קיים.
כיסוי לתרופות מאושרות מבוססות קנאביס.
קיים כיסוי לויטמינים, קנאביס רפואי בהרחבה של תרופה בהתאמה אישית.איןקנאביס.אין
מה תאכלס ההשתתפות העצמית בכיסוי תרופות בחברות הביטוח?במקרה של תרופה שעלותה מעל 10,000 ₪, לא תחול השתתפות עצמית. 400 ₪ עבור תרופה שאינה בסל הבריאות, 800 ₪ עבור תרופות אוף לייבל.ללא השתתפות עצמית לתרופות למחלת הסרטן. 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית עד 5,000 ₪ (בהוספת כיסוי "תרופות אקסטרה" – 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית רק עד 1,000 ₪ בלבד). תרופה גנרית- 20% השתתפות עצמית.התכנית אינה כוללת השתתפות עצמית. תרופות (תרופה שאינה כלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה הכלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה שהוגדרה כאוף לייבל, תרופה יתומה) שעלותן מעל 300 ₪ יכוסו במלואן מהשקל הראשון.300 ₪ למקרה ביטוח לחודש, אין השתתפות עצמית בגין תרופה לטיפול במחלת הסרטן. השתתפות עצמית ללא שינוי גם כשקיימת תרופה חליפית/גנרית בסל.300 ₪ לכל תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪. ללא הבדל אם קיימת חליפית/גנרית.350 ₪ למרשם חודשי לתרופה. 800 ₪ לתרופות מיוחדות שאושרו בסעיף 29ג' (א') תרופאה אונקולוגית – המטואונקולוגית – ללא השתתפות עצמית.תרופות שאינן בסל הבריאות או שהבוויתה שונה במקרה שעלות התרופה החודשית מעל 600 ₪ - ללא השתתפות עצמית. תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪ השתתפות עצמית של 300 ₪ למרשם לחודש (למעט תרופות אוף לייבל 600 ₪ למרשם לחודש).