[email protected]

רוגוזין 18, אשדוד

דף הבית » ביטוחים » ביטוח תאונות אישיות

ביטוח תאונות אישיות

כשנפצעים חלילה בתאונת דרכים, הביטוח שישלם על הנזק, הטיפולים והשכר שאבד הוא ביטוח רכב. כשנפצעים במהלך עבודה, הביטוח שישלם את הפיצויים הוא ביטוח של המעסיק. כשנפצעים בטיול בחו"ל – נפעיל את ביטוח נסיעות לחו"ל. אך מה קורה במקרה של פציעה שאינה מתרחשת בתחום שיפוטו של אף אחד מהביטוחים האלה? למשל, אדם שנופל במהלך פעילות ספורט פרטית, ושובר את היד?

בשביל זה נוצר ביטוח תאונות אישיות. פוליסה של ביטוח תאונות אישיות אמורה לכסות את ההוצאות הנלוות לכל מקרה של פציעה, גם אם היא מתרחשת ברשות היחיד. הביטוח הזה מציע פיצויים המקרים של נכות ואף של מוות שהתרחשו עקב תאונה. 

ביטוח תאונות אישיות מוכר כתחום מאתגר, שכן לא מעט חברות וסוכנים התרגלו למכור אותו כנספח לפוליסות ביטוח אחרות, או כמוצר בפני עצמו – מבלי שהכיסויים ברורים למבוטח, ומבלי שברור הצורך בביטוח מסוג זה. המצב בתחום זה הגיע לכך שהרגולטור התערב כדי להסדיר את הענף. לכן זהו הזמן הנכון להגיש את המדריך המלא לביטוח תאונות אישיות [מעודכן ל-2023] – למי כדאי לרכוש? האם אפשר בכלל לרכוש פוליסה כזו? ומה היא מכסה? הכל במדריך.

Picture of נכתב על ידי דניאל איסלר

נכתב על ידי דניאל איסלר

כותב ויוצר תוכן מקצועי בתחומי הפיננסים, הפנסיה והביטוח. דניאל מילא תפקיד של כותב וראש דסק שוק ההון באתר TheMarker שנים ארוכות, ולאחר מכן הפך לכותב ומנהל תוכן עצמאי בתחום. בין היתר כתב מאמרים וסיפק חומרים מקצועיים עבור בית ההשקעות אלטשולר שחם, קבוצות הפיננסים נטו וקלי, קבוצת שופרסל, חברת האשראי ישראכרט, חברות הביטוח "ביטוח ישיר" ו"תשע" ועוד.

כל הכתוב בעמוד זה אינו מהווה שיווק השקעות ו/או שיווק ביטוח ו/או ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או תחליף לשיווק כאמור ו/או ייעוץ מס, בכפוף להוראות הדין והמתחשבים בנתונים ובצרכים הייחודיים של כל אדם.

סוכנויות ביטוח תאונות אישיות מומלצות

כרגע אין סוכנויות מומלצות בתחום זה

מה בעמוד הזה?

כמה עולה ביטוח תאונות אישיות?

כמו במוצרים ביטוחיים רבים אחרים, הפרמיה החודשית שנגבית בביטוח תאונות אישיות קשורה באופן ישיר לסכומי הפיצויים שעליהם סוכם בתנאי הפוליסה. סכומי הפיצוי הם קבועים ומצוינים למן היום הראשון של הביטוח, וישולמו בהתאם לחומרת הפציעה ו/או הנכות או במקרה של מות המבוטח עקב התאונה. 

לשם ההמחשה, ניקח פוליסת ביטוח תאונות אישיות תיאורטית לדוגמה. הפוליסה מציינת את הכיסויים, ולצדם את סכומי הפיצוי שנקבעו. רוב חברות הביטוח ששיווקי פוליסות ביטוח תאונות אישיות איפשרו למבוטחים לבחור ב"מסלולים" מורחבים, כשסכומי הפיצויים הם פי שניים, פי שלושה או פי ארבעה ביחס לסכומי הפיצוי הבסיסיים. להלן פוליסה לדוגמה:

פוליסת ביטוח תאונות אישיות לדוגמה – כיסויים ופיצויים

מוות מתאונהפיצוי עד 100,000 שקלים
נכות צמיתה מתאונה, מלאה או חלקיתפיצוי עד 100,000 שקלים
שברים וכוויות מתאונהפיצוי עד 20,000 שקלים
סיעוד מתאונהפיצוי עד 20,000 שקלים
יום אשפוז עקב תאונה300 שקלים ליום

זוהי פוליסה בסיסית. חברות הביטוח מציעות גם הרחבות כמו טיפול פסיכולוגי (לגילאי 23 ומטה, למשל), הוצאות של קרוב מדרגה ראשונה ביום התאונה, ספורט אתגרי ועוד. אלה מן הסתם ייקרו את הפרמיה החודשית. 

הפרמיה החודשית עבור הפוליסה שפרטיה צוינו כאן למעלה תנוע בין 30 ל-40 שקלים בחודש, בהנחה שלא נרכשו הרחבות, ולא שודרגו סכומי הפיצויים. 

חשוב לדעת! מחיר הפרמיה מושפע מסכומי הפיצויים שנקבעו, מההרחבות שנרכשו – אך גם מגיל המבוטחים. מבוטח צעיר ישלם פחות ממבוטח מבוגר, מתוך ההנחה שסיכוייו לתאונה שתגרום לנכות או למוות פחותים ביחס למבוגר. החברות פועלות לפי לוח גילאים שמעלה את הפרמיה לפי מדרגות גיל.

מי שרוכב על אופנוע- שיוודא שיש לו הרחבה לאופנוע. מי שעוסק בספורט אתגרי- שיוודא שיש לו הרחבה לכך.

לילך מיטרני

לילך מיטרני, מנכ"לית מיטרני ביטוחים

מה כדאי לדעת על ביטוח תאונות אישיות?

החל ממאי 2021, לא נמכרות פוליסות ביטוח תאונות אישיות שאינן עומדות בתנאים החדשים של רשות שוק ההון- בשנת 2020 הוציאה רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הוראות חדשות הנוגעות למכירה ושיווק של פוליסות ביטוח תאונות אישיות, עקב אי-סדר ששרר בתחום. לפי ההוראות החדשות, ה"אותיות הקטנות" וההחרגות יסולקו מהפוליסות החדשות, הכיסויים יוגדרו במדויק; הפוליסה תהיה חייבת בחידוש אקטיבי אחת לשנתיים; ומשווקים יהיו חייבים שמדובר בפוליסה נפרדת ולא "הטבה" או "הרחבה". חברות הביטוח לא גיבשו באותה העת פוליסות בהתאם להוראות החדשות, ולפיכך במאי 2021 נפסקה זמנית המכירה של ביטוחי תאונות אישיות (שכן הרשות אסרה על מכירה של פוליסות שאינן עומדות בתנאים החדשים). נכון ל-2023, שתי חברות ביטוח – הראל ו- AIG – גיבשו פוליסות ביטוח תאונות אישיות שעומדות בתנאים החדשים.

כל הפוליסות ה"ישנות" שנמכרו לפני מאי 2021 תקפות וחייבות להיות מכובדות על ידי חברות הביטוח- במאי 2021 נפסקה מכירה של ביטוחי תאונות אישיות מהסוג הישן. ומה עם מי שיש ברשותו כבר פוליסה כזו? כמו בפנסיות ותיקות או בביטוחי מנהלים, מי שהחזיק כבר שמוצר הפיננסי ימשיך ליהנות מהכיסויים שהוא מציע. כך, בעלי ביטוחי תאונות אישיות עדיין מכוסים באופן מלא תחת תנאי הפוליסה שלהם, וחברות הביטוח מחויבות לספק להם פיצויים במקרים שבהם הופעל הביטוח.

ישנם ביטוחים אחרים שיכולים לתת מענה למקרים שכוסו על ידי פוליסות ביטוח תאונות אישיות- ישנם מוצרים מקבילים שיכולים לתת מענה עבור מי שהכיסויים נחוצים לו כאן ועכשיו. כך למשל, הרחבות מסוימות בביטוחי בריאות פרטיים יכסו הוצאות של ימי אשפוז, טיפולים רפואיים ונכות; קרן פנסיה מספקת ביטוח חיים (שאירים) וביטוח לאובדן כושר עבודה עקב נכות; וביטוח חיים יכול להירכש בנפרד ולספק פיצויים ליורשיו של המבוטח.

ביטוח תאונות אישיות

רוצה עוד מידע בנושא ביטוח תאונות אישיות? מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

*המידע יועבר לאיש מקצוע בעל רישיון שנמצא בפיקוח של רשות שוק ההון, ולא ייעשה בו שימוש מעבר לכך.

מה זה ביטוח תאונות אישיות? האם כדאי?

ביטוח תאונות אישיות הוא מוצר שבא לכסות מצב שבו המבוטח חווה תאונה, ובעקבותיה הוא מאבד הכנסה, נאלץ להוציא כסף על טיפולים רפואיים, סובל מנכות או אף נפטר. הביטוח נרכש באופן ישיר מחברת ביטוח או דרך סוכן, והוא יעניק פיצויים במקרה של נכות שנגרמה עקב תאונה, נזקים פיזיים ומוות. 

את הביטוח הזה רוכשים כהשלמה לביטוחים אחרים שיש ברשותנו – ביטוח חיים, ביטוח בריאות, ביטוח משכנתא וכדומה. ההיגיון הוא שמירה על יכולת ההשתכרות והחזר הלוואות, גם במקרה של אובדן היכולת לעבוד כתוצאה מתאונה – שאינה נספרת כתאונת עבודה או תאונת דרכים. 

מהי תאונה אישית? כפי שצוין, התאונות שמכוסות בביטוח תאונות אישיות הן אלה שאינן עונות על הגדרה של תאונות עבודה או תאונות דרכים. גם מחלה, אפילו אם היא גורמת לנזק חיצוני כמו צליעה או עיוורון, לא תיחשב כתאונה אישית לצורכי ביטוח. כל חברת ביטוח שמוכרת ביטוח תאונות אישיות מגדירה באופן מעט שונה את מהותה של תאונה אישית, אך כמעט בכל הפוליסות תופיע ההגדרה כדלקמן: 

"תאונה היא חבלה גופנית שנגרמה עקב הפעלת כוח פיזי, כתוצאה מאירוע פתאומי, חד-פעמי ושאינו צפוי מראש, הנגרם במישרין על ידי גורם חיצוני וגלוי לעין ואשר מהווה את הסיבה היחידה, הישירה והמיידית לאחד מהכיסויים שקיימים, ללא תלות בכל סיבה אחרת"

חשוב לדעת! לאורך השנים נוצרה מחלוקת בין מבוטחים לבין חברות הביטוח בכל הנוגע להגדרת הנזק שנגרם עקב תאונה. לכן במרבית הפוליסות יצוין באופן מפורש שפגיעה מילולית, פגיעה פיזית מזערית או נזק נפשי עקב תאונה – לא ייחשבו כתאונה לצורכי פיצויים.

הסדרת תחום ביטוח תאונות אישיות

ענף ביטוח התאונות האישיות ידע עליות ומורדות – מתחום חדשני שנועד לסגור חורים בין הביטוחים השונים, הוא נהפך למצער לשטח הפקר. במשך שנים יצא לביטוח תאונות אישיות שם רע, שכן סוכנים היו מוכרים אותו באגרסיביות למבוטחים שבמקרים רבים לא היו צריכים אותו – תחת כסות של "הרחבת ביטוחים". גם הכיסויים עצמם לא היו אחידים בין החברות השונות. 

בנוסף, מחלוקות רבות נוצרו סביב הפיצויים: מה נחשבת תאונה ומה לא – האם למשל, כווייה מעקיצת מדוזה ברגל, שמתפתחת לזיהום שגורם לנזק בלתי הפיך – היא תאונה? האם הנזק הנפשי שנגרם לאדם שנפל מגג ונפצע, נחשב לנזק שגרמה התאונה?  ועוד שאלות רבות. הבעיה נוצרה ביום שבו המבוטח רצה להפעיל את הפוליסה ולקבל פיצויים – ובמקרים רבים מדי חברות הביטוח היו מתנערות מחובתן. 

מסיבות אלו ונוספות, באמצע שנת 2020 הוציאה רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הוראות חדשות הנוגעות למכירה ושיווק של פוליסות ביטוח תאונות אישיות (חוק ביטוח תאונות אישיות בעגה העממית). לפי ההוראות החדשות, ה"אותיות הקטנות" וההחרגות יסולקו מהפוליסות החדשות; הכיסויים יוגדרו במדויק (מוות, אשפוז, נכות, שברים, כוויות וימי החלמה); הפרמיה החודשית לא תיגבה באופן בלתי פוסק, אלא חברת הביטוח תצטרך לחדש את הביטוח מדי שנתיים מול המבוטח (בדומה לביטוח רכב); ונציגים יהיו חייבים להסביר למבוטחים הפוטנציאליים שמדובר בפוליסה נפרדת ולא "הטבה" או "הרחבה". 

במאי 2021 היו אמורות להתחיל להימכר הפוליסות תחת התנאים החדשים. ואולם, חברות הביטוח לא גיבשו מוצרי ביטוח תאונות אישיות שענו על תנאי רשות שוק ההון. לכן, במאי 2021 נפסקה זמנית המכירה של ביטוחי תאונות אישיות (שכן הרשות אסרה על מכירה של פוליסות שאינן עומדות בתנאים החדשים). נכון ל-2023, שתי חברות ביטוח – הראל ו- AIG – גיבשו פוליסות ביטוח תאונות אישיות שעומדות בתנאים החדשים. 

חשוב לדעת! אם יש ברשותכם ביטוח תאונות אישיות "ישן" שנמכר לכם לפני מאי 2021 – הפוליסה שרירה וקיימת, וחברת הביטוח עדיין מחויבת לכסות אתכם במקרה של תאונה. הפסקת מכירת הפוליסות לא השפיעה על הביטוחים הקיימים. 

מה מכסה ביטוח תאונות אישיות?

עד להתערבות ולרפורמה שהציעה רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ב-2020 – ביטוח תאונות אישיות היה מוצר גמיש (אולי גמיש מדי), שאיפשר לחברות הביטוח לקבוע את תמהיל הכיסויים והפיצויים באופן חופשי למדי. 

סכומי הפיצויים הם קבועים, והם מצוינים באופן פרטני עבור כל מקרה ביטוחי בפוליסה הנמכרת. אופן חישובי הפיצוי עבור כל מקרה ביטוחי מושפע מחומרת התאונה והנזק הגופני, וגם הוא מצוין בתנאי הפוליסה. 

לאחר החלת הרפורמה, הפוליסות שיורשו להימכר החל מ-2021 תחת ההגדרה של ביטוח תאונות אישיות, יכללו כיסויים למקרים הבאים לפחות (פוליסה מקיפה) לפי הוראות רשות שוק ההון:

  • שבר – החברה תפצה את המבוטח בשל שבר בעצם שחל כתוצאה מתאונה. סכום הפיצוי ישתנה בהתאם למידת הפגיעה בתפקוד שהשבר גורם למבוטח: למשל, שבר בזרת ישפיע פחות מאשר שבר בעצם האגן. 
  • נכות – במידה והתאונה קיבעה מצב של נכות אצל המבוטח, הפוליסה תספק פיצוי. גובה הפיצוי במקרה של נכות משתנה בהתאם לאחוזי הנכות, הפגיעה בתפקוד, האיבר הנכה ועוד.
  • אשפוז – במידה והמבוטח נאלץ להתאשפז במחלקה בבית חולים או בשיקום ערב התאונה, הפוליסה תפצה אותו בהתאם לכמות הימים ששהה באשפוז – סכום ספציפי לכל יום באשפוז. חלק מהפוליסות מציינות מינימום ימי אשפוז, לפני שמופעל הפיצוי. 
  • כוויה – כוויה שנגרמה עקב תאונה כלולה גם היא כמקרה ביטוחי ברוב פוליסות ביטוח התאונות האישיות שנמכרו. גם כאן סכומי הפיצויים יקבעו לפי חומרת הכוויה: דרגת הכוויה (ישנן ארבע דרגות לכוויות, דרגה 1 הקלה ביותר בשכבת העור החיצונית, ועד דרגה 4 החמורה ביותר שפוגעת בשרירים ועצמות); ואחוזי שטח העור שבהם התרחשה הכוויה. 
  • ימי החלמה – במקרה של תאונה שדורשת טיפול רפואי, סביר יהיה להניח שהמבוטח יאלץ להיעדר מעבודתו עבור הטיפול, האשפוז או ההחלמה בבית. עבור ימי העבודה האלה ביטוח תאונות אישיות יספק פיצוי.
  • מוות – במידה והתאונה שהתרחשה גרמה חלילה למותו של המבוטח, פוליסת ביטוח התאונות האישיות תפעל בדומה לביטוח חיים, ותעניק פיצוי למוטבים שהמבוטח הגדיר בפוליסה מבעוד מועד, ובסכום שהגדיר. 

 

חשוב לדעת! פיצויים שמתקבלים מפוליסת ביטוח תאונות אישיות אינם משפיעים ואינם מושפעים מפיצויים, גמלה או שירות שמתקבלים במקביל ועבור אותו מקרה ביטוחי ממקורות אחרים: ביטוחי חיים, ביטוחי בריאות, דמי ביטוח לאומי וכיו"ב. 

חשוב לדעת! רוב מוחלט של הפוליסות בביטוח תאונות אישיות יכסו מקרים ביטוחיים גם במדינה זרה. הדבר אינו מייתר את הצורך בביטוח נסיעות לחו"ל, אך כך יוצעו פיצויים גם במקרה של תאונה אישית המתרחשת בחו"ל. 

קראו גם על

ביטוח תאונות אישיות - שברים

ביטוח תאונות אישיות שברים: מהו גובה הפיצוי שמגיע לי?

ביטוח תאונות אישיות יפצה אדם ששבר עצם כחלק מתאונה ● הפיצוי יבוא במקביל לפיצויים רפואיים אחרים, וגובהו תלוי במיקום השבר

ביטוח תאונות אישיות תלמידים

ביטוח תאונות אישיות תלמידים: לשלוח אותם לבית הספר בראש שקט

אף אחד לא רוצה לשמוע שילדו עבר תאונה – קטנה או גדולה – בבית הספר ● אבל אם המצב מתרחש, דעו שאתם מבוטחים בביטוח תאונות אישיות לתלמידים וזכאים לפיצויים ● כך זה עובד

טיפים על ביטוח תאונות אישיות

בדקו האם יש לכם ביטוח תאונות אישיות- פעמים רבות בעבר, ביטוחי תאונות אישיות נמכרו באופן טלפוני, בהליכים מזורזים ולעתים גם מבלי לתת גילוי נאות שמדובר במוצר ביטוחי עצמאי לכל דבר ועניין. אחת הביקורות המשמעותיות כלפי התחום הזה היתה לגבי דרכי השיווק שלו, שבהן הוא הוצג כהרחבה או הטבה הנוגעות לביטוחים קיימים. מסיבה זו, לרבים יש ביטוח תאונות אישיות שה רכשו, אך במקרים לא מעטים הם אינם מודעים לקיומו. באתר הר הביטוח של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ניתן לאתר פוליסות שרשומות על שמכם. 

עזרו להורים מבוגרים להבין האם יש ברשותם ביטוח תאונות אישיות, והאם הם זקוקים לו- קהל אחד שהוא "טרף קל" עבור משווקי ביטוח כאלה ואחרים הם בני הדור המבוגר. ייתכן שהורינו המבוגרים קיבלו בעבר שיחות מכירה מנציגי חברות ביטוח, וללא הבנה מוחלטת של הנאמר – רכשו ביטוח תאונות אישיות. פנו לאתר הר הביטוח של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ושם תוכלו לברר האם ישנה פוליסה כזו על שמם. בעזרת איש מקצוע, בצעו הערכה האם ניתן לוותר על הביטוח – לאור קיומם של כיסויים דומים בפוליסות אחרות על שם המבוטח.

טיפים

תשובות לשאלות נפוצות על ביטוח תאונות אישיות

אם יש ברשותך ביטוח תאונות אישיות מהסוג ה"ישן" שנמכר לכם לפני מאי 2021 – הפוליסה שרירה וקיימת, וחברת הביטוח עדיין מחויבת לכסות אתכם במקרה של תאונה. הפסקת מכירת הפוליסות לא השפיעה על הביטוחים הקיימים.
באופן בסיסי, כן. תאונה לצורכי ביטוח תאונות אישיות מוגדרת כחבלה גופנית שנגרמה עקב הפעלת כוח פיזי, והיא תקפה לגבי הפעלת הביטוח. זאת, כל עוד התאונה התרחשה על ידי גורם חיצוני, ולא כחלק מתאונת דרכים או מתאונת עבודה. תאונה בביתו של אדם אחר עונה להגדרה הזו.
כן. כל עוד התאונה שהתרחשה עונה להגדרה של תאונה התקפה לביטוח תאונות אישיות – היא מזכה בפיצויים, ללא קשר למיקום הגיאוגרפי שבו התרחשה (למעט מספר מדינות אויב, שלישראלים סור לבקר בהן). עם זאת, קיומו של ביטוח תאונות אישיות אינו מייתר את רכישתו של ביטוח נסיעות לחו"ל, שכן ביטוח התאונות האישיות יכסה רק מקרים של תאונה בחו"ל, ולא מקרים של צורך בביקור אצל רופא, מחלה, גניבת ציוד וכדומה.
מאחורי האתר עומדת קבוצה קטנה של יזמים מתחום הדיגיטל והעיתונות הכלכלית. הקבוצה שמה לעצמה למטרה לפתח אתר אינפורמטיבי, עם תוכן מעולה "בגובה העיניים" בתחום הביטוח.

תפריט נגישות

רוצה עוד מידע בנושא?

מלא/י את הטופס ונציג יחזור אליך:

*המידע יועבר לאיש מקצוע בעל רישיון שנמצא בפיקוח של רשות שוק ההון, ולא ייעשה בו שימוש מעבר לכך.

הראלהפניקסמגדלמנורה מבטחיםכלל ביטוחאיילוןהכשרה
לאיזה כיסויים בחברות הביטוח ניתן להתקבל ללא הצהרת בריאות וללא החרגות?כתבי שירות הנמכרים בצמוד לביטוחי הבריאות – רופא מלווה אישי, רפואה אישית אונליין, אבחון מהיר, רפואה משלימה, ביקור רופא בביתצירוף תינוק שנולד ללא הצהרת בריאות ולתכניות הבריאות בהן הוריו היו מבוטחים בזמן הלידה, תוך 60 ימים מהלידה (כפוף לתקופת אכשרה ותנאים הכלליים לתכניות הבריאות). בהתפתחות הילד – צירוף ללא הצהרות בריאות. כתבי שירות ללא הצהרת בריאותנספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ייעוץ אונליין, כתב שירות קונסיליום וכתב שירות אבחון מהיר ושירותים בעת אשפוזכל כתבי השירות ללא יוצא מן הכלל. נספח טופ לילד.כתב שירות רופא מומחה און ליין. כתב שירות אבחון ישיר, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות ליווי אישי פלוס נספח חמ"ל בר גפןללא חיתום: נספח אמבולטורי, כתב שירות רפואה משלימה, כתב שירות אבחון מהיר, כתב שירות Online, נספח אבחונים וטיפולים להתפתחות הילד.אבחון מהיר, רופא מומחה דיגיטלי, ליווי רפואי אישי פרימיום
האם קנאביס מכוסה בביטוחים הפרטיים?אין, קנאביס קיים במסגרת נספח טיפולים פרימיום.בכיסוי הבסיס: תכשירי מזון רפואי ו/או ויטמנים ו/או מינרלים (בשילוב טיפול תרופתי) בתרופות אקטסרה: כיסוי לקנאביס רפואי לטיפול במחלה ו/או הקלה בתסמינים הנובעים ממחלה – 1,000 ₪ לחודש ועד 30,000 ₪ (השתתפות עצמית 100 ש"ח) קיים.
כיסוי לתרופות מאושרות מבוססות קנאביס.
קיים כיסוי לויטמינים, קנאביס רפואי בהרחבה של תרופה בהתאמה אישית.איןקנאביס.אין
מה תאכלס ההשתתפות העצמית בכיסוי תרופות בחברות הביטוח?במקרה של תרופה שעלותה מעל 10,000 ₪, לא תחול השתתפות עצמית. 400 ₪ עבור תרופה שאינה בסל הבריאות, 800 ₪ עבור תרופות אוף לייבל.ללא השתתפות עצמית לתרופות למחלת הסרטן. 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית עד 5,000 ₪ (בהוספת כיסוי "תרופות אקסטרה" – 300 ₪ השתתפות עצמית לתרופות שעלותן החודשית רק עד 1,000 ₪ בלבד). תרופה גנרית- 20% השתתפות עצמית.התכנית אינה כוללת השתתפות עצמית. תרופות (תרופה שאינה כלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה הכלולה בסל שירותי הבריאות, תרופה שהוגדרה כאוף לייבל, תרופה יתומה) שעלותן מעל 300 ₪ יכוסו במלואן מהשקל הראשון.300 ₪ למקרה ביטוח לחודש, אין השתתפות עצמית בגין תרופה לטיפול במחלת הסרטן. השתתפות עצמית ללא שינוי גם כשקיימת תרופה חליפית/גנרית בסל.300 ₪ לכל תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪. ללא הבדל אם קיימת חליפית/גנרית.350 ₪ למרשם חודשי לתרופה. 800 ₪ לתרופות מיוחדות שאושרו בסעיף 29ג' (א') תרופאה אונקולוגית – המטואונקולוגית – ללא השתתפות עצמית.תרופות שאינן בסל הבריאות או שהבוויתה שונה במקרה שעלות התרופה החודשית מעל 600 ₪ - ללא השתתפות עצמית. תרופה שעלותה נמוכה מ-600 ₪ השתתפות עצמית של 300 ₪ למרשם לחודש (למעט תרופות אוף לייבל 600 ₪ למרשם לחודש).